Muang Knau (Laos), dinsdag 19 november 2019.

19 november 2019 - Muang Khua, Laos

Met dank aan de Chinezen.

Onze gids had pancakes met honing besteld voor het ontbijt. Zelf at hij zijn bijna dagelijkse noedelsoep met kip of porc.

We begonnen onze trip met een “mooie” tankbeurt (zie foto), waarna we even later een ongelooflijk mooie asfaltbaan voorgeschoteld kregen. Meer dan 50 km lang en zo effen als het laken van een biljarttafel zonder gaten. ;-)

Deze redelijk brede weg is enkele jaren geleden aangelegd  en gesubsidieerd door de Chinezen. Dit om de handel tussen beide landen te bevorderen.                                                 Dank u Mister President Xi Jinping. (is niet Pingping)

Ongeveer vijfduizend bochten later ging deze asfaltbaan over in Laosiaanse stijl met de reeds gekende soorten van asfalt. De Chinezen mogen wat ons betreft nog eens weerkeren.

Vooraleer we aan het hotel kwamen mochten we nog eens de Nam Ou River kruisen, neen niet op een ponton deze keer, maar over een vlottende bamboe brug. Spectaculair werd ons verteld, maar het steile zandpaadje ernaartoe was moeilijker dan het bamboevlot zelf.

Vroeg in het hotel ! Dus nog tijd voor offroad…

Morgen gaan we terug de grens over naar Vietnam.

Slaap zacht !

1. Els: