Dién Bién Phu Vietnam, woensdag 20 november 2019.

20 november 2019 - Dien Bien, Vietnam

Van Laos naar Vietnam,

Vandaag hebben we Laos gelaten voor wat het is. Een prachtig land zoals vele Asiatische landen.

Er wonen ongeveer 6,5 miljoen mensen en het heeft een oppervlakte gelijk aan zes maal België. 60% van de bevolking is Boedistisch.

Je kan er betalen met Kip. 10.000 kip is ongeveer één euro. De benzine kost er 90 eurocent en een cola of bier tussen de 60 en de 80 cent, afhankelijk van waar je het koopt.

Het verkeer verloopt er, in de ogen van ons Westerlingen, erg chaotisch. Dat is ook het geval in de drukke steden, toch zijn er praktisch geen files of ongevallen.

Het vee en de andere dieren lopen los door de straten. Deze hebben hun eigen verkeerscodes namelijk: Nooit oversteken als de weg vrij is… ;-).

Onze eindbestemming van vandaag is Dién Bién Phu. Hier werd in 1954 de Indoschina Oorlog tegen de Fransen gewonnen en werd Vietnam een onafhankelijke tweestaat met Noord-en Zuid Vietnam.

We konden het dan ook niet nalaten het museum, het oorlogskerkhof en het vroegere slagveld te bezoeken.

Het Ruby hotel waar we verblijven is erg luxueus en het bed is zacht. Niet te geloven …

Morgen trekken we nog meer noordwaarts richting de Chinese grens.

1. Bart en Frieda:
    20 november 2019
    Heel mooie foto's. Zo'n prachtige groene natuur! Geniet ervan, het lijkt echt de moeite te zijn. Groetjes.
  2. Maene Ludo:
    20 november 2019
    Zo te lezen en de foto's te bezien een bijzonder land Vietnam, er zal wel wat cultuur verschil zijn richting Chinese grens. groetjes, Ludo
  3. Ilse Loots:
    21 november 2019
    da brugske ziet er nochtans ni zo heel stevig uit... en aan't smoren of wa? ;-) prachtig land zo te zien op de foto's. Geniet er nog maar van en vooral van uw zacht beddeke :-) xxx