Bào Lac Vietnam, woensdag 27 november 2019.

27 november 2019 - Bảo Lạc, Vietnam

Met een bamboe vlot over de River Gâm.

Vandaag hadden we een korte rit, misschien niet de moeilijkste maar zeker de meest boeiende.

We zouden met een bamboe-kabel-vlot de Gâm River oversteken. Zo’n vlot wordt door enkele entousiaste jongeren door middel van een kabel, die aan beide oevers is vastgemaakt, over de rivier getrokken.

Om dat vlot te bereiken ging het over een kilometers lange, smalle singletrack die bangelijk dicht naast de afgrond liep en bovendien steil bergaf ging. Verry tricky !

We reden het gammele vlot op en tien minuten later stonden we aan de overkant van de rivier.

Daar kregen een iets breder paadje voor de wielen, even steil als aan de overzijde maar dan bergopwaarts.

Na nog enkele tientalle kilometers slechte weg met plezante bochten bereikten we reeds vroeg ons hotel in Bào Lac.

Tijd voor offroad voor de liefhebbers.

Het hotel heeft mooie grote kamers, en alles is zeer netjes.

Over het bed geen woord …