Junín de Los Andes Argentinië, donderdag 9 januari 2020

10 januari 2020 - Junín De Los Andes, Argentinië

Beetje moe... maar voldaan,

We zijn intussen al bijna drie dagen verder, na ons vertrek uit Schiphol dinsdag avond. Een vlucht van ongeveer 17 uur bracht ons via Buenos Aires naar Santiago de Chili.

Ongelukkig genoeg had de reisleiding onze binnenlandse vlucht naar Temuco geboekt voor woensdag avond om 19u30, zodat we op het vliegveld in Santiago zeven uur de tijd hadden om ons te vervelen.

Die verveling werd een eerste keer onderbroken doordat ik mijn vliegticket niet meer vond. Gelukkig bracht het thuisfront een oplossing door een copie ervan naar mijn Iphone te sturen.

En een tweede keer door de mededeling dat de watertoevoer van de luchthaven werd afgesloten, waardoor er niemand nog naar het toilet kon of mocht. Ook de fris- en warme drank voorziening van de plaatselijke Mac Donald kwam hierdoor in het gedrang, en waren we  verplicht om op zoek te gaan naar alternatieven, en de luchthaven even moesten verlaten. Wat dan weer problemen meebracht doordat we terug langs de douanecontroles moesten.

Maar we hadden tijd in overschot en we  landden veilig in Temuco. Na een helse taxirit van een uur, kwamen we rond tien uur woensdag avond in ons hotel in Villarrica aan. Met nog snel een pizza achter de kiezen, konden we na twee volle dagen zonder slaap, naar ons bed.

Onze groep is iets uitgebreider dan ik eerder al schreef, en bestaat uit 12 personen, misschien wel de twaalf apostelen, maar dat zal dan moeten blijken de volgende dagen en weken.

Een echt bont gezelschap zowel in nationaliteiten als in leeftijden. Nog eens allemaal op een rijtje: Drie Belgen; een Nederlander; twee Duitsers; een Oostenrijker; twee Zwitzers (man en vrouw); en de jongste van het gezelschap een Amerikaan. Met de twee begeleiders maakt dat twaalf personen. De oudste is 72 jaar en de jongste telt 38 lentes.

De voertaal is Engels, dat verstaat iedereen, maar er wordt veel Nederlands gesproken, omdat de gidsen van Nederlandse afkomst zijn.

Het weer zit echter niet mee, het grootste deel van de dag heeft het geregend, en bovendien had er één van ons motorpech, waardoor we veel tijd verloren.

We zijn intussen het Andes gebergte overgestoken, en bevinden ons op Argentijnse bodem. Ondanks de regen konden we toch genieten van prachte uitzichten, maar helaas geen foto's wegens het slechte weer.

Morgen beter, tegen beter weten in, want de voorspellingen zijn niet al te best de volgende dagen.

Saludos amigos

1. Greet:
    10 januari 2020
    einde goed alles goed,ik wens je nog veel reis plezier groetjes Greet
  2. Anita:
    10 januari 2020
    De start is dan al een avontuur in een avontuur. 😉😉
    We kijken weer volop uit naar je prachtige verhalen en foto's.
    Geniet ervan. Jos en Anita
  3. Ilse Loots:
    10 januari 2020
    Da kan al tellen voor het begin. Hopelijk wordt het alleen maar beter ! Veel succes en plezier daar 👍😘
  4. Els:
    10 januari 2020
    Geniet er van wij kijken alvast uit naar je spannende reisverhalen 👍maar wees voorzichtig daar 😏
  5. Roel:
    10 januari 2020
    tjonge tjonge , dat is al een hele vliegreis. jammer dat het regend. geniet van je reis en ik kijk uit naar je volgende verhaal. groetjes Roel
  6. Arthur Ost:
    10 januari 2020
    Twaalf apostelen, hoe noemt die met motorpech? misschien wel Judas. Hopelijk ben je voldoende uitgerust om volop te kunnen genieten van de landschappen (en het weer).
  7. Jos:
    10 januari 2020
    De vliegreis op zich is al een avontuur hopelijk gaat het met de moto wat vlotter (het weer) geniet er nog van 👍
  8. Harry:
    Hoe zijn de wegen? :-)
  9. Armand ceulemans:
    Kan alleen maar beter worden! Hopelijk geen Judas in het gezelschap? 😂
  10. Paul Loots:
    10 januari 2020
    beste Apostelen,het begon al heel spannend,hopelijk krijgen jullie heel veel zon,heel veel motorplezier en weinig regen,en Herman niks meer verlieren he!!!!
    Ik ben al benieuwd naar uw volgend reisverhaal!!!
    groeten uit Spanje van ons!!