Dinsdag 11 juni Torrevieja Spanje

11 juni 2024 - Torrevieja, Spanje

Het laatste stuk van mijn reis,

Ik ben donderdag laatstleden in Zaventem met een soort elektrisch treintje met zwaailicht door het luchthaven gebouw naar mijn wachtende ambulance gebracht. De bestuurster een vriendelijke jonge dame van Noord-Afrikaanse afkomst sprak correct Nederlands met een licht Frans accent.

De al even vriendelijke ambulancier die me stond op te wachten bij zijn voertuig, sprak dan weer correct Aantwaarps met een licht Nederlands accent. Hij is geboren in Zundert, vertelde hij.

Ik mocht plaats nemen in zijn Mercedes Vito naast de bestuurderszit en weer vertelde die zijn levensverhaal. Dat duurde iets langer dan de vorige keer in Roemenië, hij was immers al 67.
Vijfenveertig minuten en een boekdeel later stond die man met mij aan de balie van de spoedafdeling in ziekenhuis Klina te Brasschaat. We namen afscheid van elkaar met de woorden van Walter Grootaers: “tot nooit meer”.

Het gipsverband ging eraf en ik kreeg weer een nieuw nadat er X-Rays waren genomen.

Operatie mogelijk onafwendbaar, maar wegens de zwelling van de voet en het onderbeen is dit voor een latere datum.

Met een blok aan mijn been doe ik nu een “ontzwellingskeur” van enkele weken in een voor mij niet onbekend oord in het zonnige Spanje.

Tot in betere tijden…

H.

PS1: Jos heeft intussen ook de weg naar huis gevonden.

PS2: Mijn motor is nog onderweg en zal rond 2 juli in België door Europ Assistance afgeleverd worden.

PS3: Aan al mijn lezers hartelijk dank om dat alles te willen lezen en aan zij die de moed hadden om te reageren ben ik eeuwige dank schuldig.

1. Bart en Frieda:
    11 juni 2024
    Eind goed, al goed. Wat een reis was me dat! Geniet nu maar in het zonnige Spanje. Tot ziens
  2. Karl:
    11 juni 2024
    Goed herstel van ons beiden!
  3. Corné en Anja:
    11 juni 2024
    Wat 'n reis, maar gelukkig weer "thuis"
  4. Rene Bosschaert:
    11 juni 2024
    Welkom thuis Herman en spoedig herstel
  5. Ronny RAEYMAEKERS:
    Laat U maar eens goe verwennen in Spanje door uw Madam 🍹
  6. Karin Verschueren:
    11 juni 2024
    En nu maar goed rusten en van t zonnetje genieten!
    Laat maar weten als je in Klina geopereerd moest worden. Heb nog 6 jaar voor die orthopedisten gewerkt daar 😅
  7. Paul Loots:
    11 juni 2024
    Hallo broer, jij geraakt toch overal met jouw motor he, alleen de weg naar Eindhoven luchthaven liep iets manker, maar ja met zo'n zware voet het is niet niks, Spoedig herstel !!
  8. Ceulemans Armand:
    11 juni 2024
    Vlug beter. Rust goed uit in Spanje, en niet op je ‘slecht’ been steunen!! Groeten vanuit Texel B&A
  9. Chris De Crom:
    12 juni 2024
    Veel beterschap Herman en goed rusten in Spanje!groetjes aan Lisette enPippa!
    Grtj uit Carqueiranne!
  10. Els:
    12 juni 2024
    Je verhalen waren weer mooi Herman 👍👍geniet nu maar in het zonnige Spanje samen met je vrouwtje en pipa 😍
  11. Chris:
    13 juni 2024
    Dit was weer een ervaring rijker ,maar niet plezant ,maar jou verhaal te horen toch altijd nog optimistisch 😃 veel beterschap nog en tot nieuwe avonturen….groetjes Staf en Chris
  12. Marc:
    Laat je maar goed verzorgen, Herman. 😃
    Wij zijn op weg naar Spanje. Momenteel in Bergerac.
    Tot volgende week!
  13. Bruyndoncx Guido:
    13 juni 2024
    Veel beterschap Herman. Dat komt weer wel goed.
    Groetjes Guy en Hilde.
  14. Frieda Vandevoorde:
    15 juni 2024
    Veel beterschap , Herman . Geniet in het zonnige Spanje met uw vrouwtje Lisette en het lieve hondje Pippa. Misschien zien we mekaar binnen 10 dagjes daar . Lieve groetjes Frieda en Rein

Jouw reactie