Woensdag 11 oktober 2023 Catanzano Italië

11 oktober 2023 - Roccelletta, Italië

Van de ene maffiaclan naar de andere.

Deze voormiddag, na een ritje van ongeveer 60 km, hebben we de veerpont genomen. In twintig minuten tijd bracht deze boot ons van Melissa in Sicilië naar Villa de San Giovanni in Calabrië. Van het ene maffia gebied naar het andere om zo te zeggen.

Hier in Calabrië  zit de “Ndrangheta” en deze maffiaclan wordt aanzien als de machtigste van Italië. We hebben er niks van gezien, en hadden dat ook niet verwacht, eigenlijk.

Mijn GPS was zijn kuren van gisteren kwijt. Er hoefden enkel nog een paar instellingen aangepast worden, omdat hij de neiging had om me de autostrade op te sturen, wat helemaal niet de bedoeling was.

Het landschap hier op het vasteland van Italië verschilt niet zo erg veel van dat van Sicilië. Het lijkt wel groener doordat het er meer regent.

Dat konden we al onmiddellijk ondervinden, want in de namiddag viel er een buitje uit lucht. Maar die paar druppels, het waren er wel meer, deerden ons niet.

De weg langs de zee zorgde wel voor mooie vergezichten, maar van foto’s maken kwam niet veel in huis omdat die baan dat niet toelaat wegens te smal. Trouwens de politie hield ook een oogje in’t zeil.
Ook de wegen lijken hier in betere staat, althans die we vandaag onder onze wielen kregen. Afwachten voor de volgende dagen.

We verblijven in Grand Hotel Paradiso in Catanzano, aan de onderzijde van de Italiaans voet.

Met maffiagroeten,

H.

1. Els:
    11 oktober 2023
    Prachtig mooi hier we genieten hoor 👍altijd fijn om jou verhalen te lezen 👍👍
  2. Marleen Vits:
    13 oktober 2023
    Hoe mooi en wat kan ik genieten van je verhalen x