Maandag 16 oktober 2023 Ebro Delta Spanje.

16 oktober 2023 - Ebro Delta, Spanje

Spanje waar is jouw zon…

Met bijna anderhalf uur vertraging legde de ferryboot in de haven van Barcelona aan. Niet helemaal onverwacht, want er stonden al commentaren op het internet, over het niet respecteren van de vertrek- en aankomsttijden door sommige Italiaanse rederijen.

Voor mij geen probleem, ik moest geen vliegtuig of trein halen.

Pas rond vier uur in de morgen reed ik de haven uit naar mijn hotel, een kleine kilometer verderop.

U kan uw motor voor de deur van het hotel laten staan Señor, zei de nachtportier, maar neem er wel best alles uit, want er wordt hier nogal eens iets gestolen. Dat deed me besluiten om mijn BMW in een beveiligde parking, 200 meter verder, onder te brengen.

Mevrouw Boeking had die hotelkamer reeds lang van tevoren gereserveerd, omdat ik het niet zag zitten om midden in de nacht op de motor door Barcelona, en daarna over de ring naar het zuiden zou rijden.

Niet omdat het stikdonker zou zijn, zoals op Sardinië, neen want er is verlichting in overvloed. Maar Barcelona staat bekend als onveilig, vooral in de havenbuurt en zeker ’s nachts.

Na een kort nachtje vroeg ik aan de hotelbediende of ik ergens in de buurt kon ontbijten. “Pero claro”, zei hij en wees me de weg naar een cafetaria in de buurt waar ik te voet naar toe kon.
En zei hij erbij: Neem een “paraguas” mee, want het regent hard.

Ik had dat nog niet eens opgemerkt. Mijn kamer van zes vierkante meter had geen raam, ja wat wil je voor 49€ in het centrum van Barcelona.

De eerste bui na mijn vertrek, nu meer dan twee weken geleden. Niets om over te klagen.

Het broodje met roerei en twee cafés-con-letche smaakten effenaf goed!

In Barcelona overnachten en de Sagrada Familia niet gezien hebben is doodzonde. Net zoals een week op Italiaanse bodem verblijven en geen “gelato” gegeten hebben.

Ik kon me dus geen tweede doodzonde veroorloven, want dan zou ik weer in de “Ban van de Heilige Kerk” geslagen worden. (zie reisverhaal Porto-Bilbao).

Dus als bewijs staat mijn motor bij op de foto!

Maar bij regenweer rondtoeren in een grote stad als Barcelona is niet echt een plezier.

Ik reed nog langs het Olympisch stadion, waar FC Barça tijdelijk haar onderkomen vindt tijdens de renovatie van hun eigen Camp Nou.

Het bekende en beroemde kerkhof op Montjuic ligt daar vlak in de buurt. Het “huisvest” meer dan één miljoen graven en 150.000 asurnes, aldus Mijnheer Goegel. Ik ben niet tot boven geweest, en hield het op enkele foto’s vanaf de weg.

De regen dreef me verder naar het zuiden, waar Mevrouw Boeking, terug van weggeweest,  een hotelkamer gereserveerd heeft in de buurt van de Ebro Delta. Misschien rij ik er morgen eens naartoe als het niet regent.

Spanje waar is jouw zon?

H.

1. Ilse Loots:
    17 oktober 2023
    Spijtig vd tegen want Barcelona is een mooie (maar meestal) drukke stad. Geniet er nog van ! 😘
  2. Jan:
    17 oktober 2023
    Geen raam, maar wel een gordijn.
    Gekke setting.
  3. Els:
    17 oktober 2023
    En nu richting huiswaarts waar je vrouwtje en je hond op jou wacht 😉veilige thuiskomst
  4. Fred Veraghtert:
    17 oktober 2023
    Veilige trip en de groeten aant vrouwke
  5. Karin:
    17 oktober 2023
    Blij te horen dat je al veilig in Barcelona bent geraakt! 🤞🏻🤞🏻
  6. Rene Bosschaert:
    17 oktober 2023
    Ben je nu op weg naar OB-7?
  7. Frans Dupon:
    17 oktober 2023
    Geen Gelato.... Als je terug in Brasschaat bent kan de CoCoriCo dat oplossen.
  8. Paul Loots:
    17 oktober 2023
    Bijna einde van jouw groot avontuur, ons Lizette zal blij zijn u terug te zien denk ik !!
    groeten van ons uit Gierle !
  9. Fons:
    17 oktober 2023
    Knap Herman wat je allemaal weer gedaan hebt groetjes aan Liset en tot in Brasschaat 👍👍