Sa Pa Vietnam, zaterdag 23 november 2019.

23 november 2019 - Sa Pa, Vietnam

Met de kabelbaan naar de top.

Het “Senery Hotel” waarin we verblijven wordt gerund door onze gids Thanh en zijn vrouw Hoa.

De kamers zijn prachtig en goed onderhouden, althans volgens de plaatselijke normen. We hebben geen klagen.

Het bed was gewoon zalig, zeker na die nacht op een plank, waar ik de hele dag de gevolgen van moest meedragen. Amaai mijn oude knoken.

We zijn met een kabelbaan naar de hoogste top van Indochina (=Vietnam, Laos en Cambodja) gegaan, 2400 meter.

De prijs van het ticket was sterk afhankelijk van bij welke bevolkingsgroep je hoorde. Was je buitenlandse toerist, wij dus, dan betaal je 700.000 Dong per persoon (=30€). Een Vietnamese Gmong (etnische groep Vietnamezen) betaalt  50.000 Dong (=2€). Een wereld van verschil.

Maar we kregen waar voor ons geld. Prachtige panorama’s, maar wel koud met een ijzige wind.

We blijven nog één nacht in dit hotel, en morgen gaan we er weer tegenaan. De motoren staan reeds te blinken, onze gids heeft ze mooi gekuist, en zijn klaar om er ons been over te gooien.

Gooien is in mijn geval niet echt het goeie woord…

1. Maene Ludo:
    Herman en collega's . Hier in Brasschaat is het ook niet warm;
  2. Kris en Karin:
    23 november 2019
    Mooie foto's...das weer een hele belevenis. Geniet ervan Fons en Co :)
  3. Arthur Ost:
    23 november 2019
    Hei Herman ik ontvang weer je reisverhalen waar ik als gierige sponsor toch recht op heb...niet? (Oei wat heb ik nu weer geschreven)
    Houw jullie goed misschien komen we volgende week samen thuis
  4. Paul Loots:
    23 november 2019
    700.000 DONG ? Amay mijn oren!!!
    30 euro klinkt veel goedkoper,maar veel geld voor hun, als ik dan lees vietnamezen betalen 2 euro,is het inderdaad een groot verschil....Ijzig koud op de berg,? 1 troost,hier is het ook niet warm in Gierle.
    Alléé voor morgen, gooi uw beenjes maar over de motor,goede reis allemaal,en hou het veilig !!
    Groeten ook van mijn wederhelft,
    Jan & Paul
  5. Ronny RAEYMAEKERS:
    23 november 2019
    Jongens geniet nog van jullie laatste week op vietnamese bodem en weeral een ervaring rijker. 👍