Vrijdag 28 november 2014 Negombo Sri Lanka

28 november 2014 - Ratnapura, Sri Lanka

De cirkel is rond. Gisteren zijn we aangekomen in het hotel waar we 14 dagen geleden zijn vertrokken voor onze motortour door dit prachtige land. De avond daarvoor zijn we na een relatief korte rit van ongeveer 90 km met redelijk nog wat offroad aangekomen in Kitulgula. In een echt uitziend Adventure Base Camp (is ook de naam van de camping annex hotel); het hotel was echt basic, onze kamer bestond uit een "soort betonnen bunker" met twee houten kaders als bed, met niet zo'n stevige planken als bodem en met een matraske van iets meer dan 2 cm dik. Het kon niet anders dan er doorzakken (echt waar !). Maar dat zou de pret niet bederven! 's morgens gingen we raften op de aanpalende rivier; Rafting categorie 4 zeiden de plaatselijke specialisten, en om het helemaal compleet te maken vertelde men erbij dat dat de hoogst toegelaten categorie is voor niet professionelen. Waw !! Het was een geweldige ervaring !!!

Na het raften terug de motor op voor een rustige laatste rit richting Negombo. Vandaag genieten van een rustdag, en zijn we de stad en de nabijgelegen lagoon gaan bezichtigen met een tuk-tuk. Voor nog geen 10 euro bracht de driver ons naar alle bezienswaardigheden van Negombo, om ons drie uur later terug aan het hotel af te zetten.

We zullen ons vliegtuig in Colombo deze nacht om 2u30 nemen en met een tussenlanding in Dubai , worden we op 12u30 op Schiphol verwacht.

We zullen veel te vertellen hebben als we thuis zijn ........

Groetjes van Fons en Herman

1. Jos:
    28 november 2014
    Nog een goede vlucht en thuis een zacht bedje
  2. Ilse Loots:
    Fantastisch ! Ben benieuwd !! Goeie en veilige terugreis ! Xxx
  3. Marcel loots:
    28 november 2014
    het is altijd zo,als ge veel betaald is de matras steeds dikker.kom maar eens af met uw verhaal herman,als ik u nog herken,he.
  4. Chris:
    28 november 2014
    Moe ,maar voldaan denk ik! En nu terug naar jullie vrouwkes ,die zullen ook blij zijn ' wederzijds waarschijnlijk ..nog een veilige reis terug ..grtj
  5. Els:
    29 november 2014
    We kijken er al naar uit zal goed zijn dat jullie terug thuis zijn
    Na zo een mooie reis
    Groetjes daar en tot sebiet hè
  6. May en staf:
    29 november 2014
    bedankt voor de geweldige reisverhalen en de mooie foto's en een behouden vliegreis huiswaarts!!
  7. Herman vermonden:
    29 november 2014
    Wat een belevenis allemaal,en dat jullie ook nog durven raften had ik nooit kunnen denken,een heel goede reis terug gewenst en rust al maar goed uit op de vlieger,en tot gauw in vlimmeren
  8. Fred:
    29 november 2014
    Amai, wat een avontuur ! Goede reis !
  9. Bart en Frieda:
    29 november 2014
    Herman, het zit er weeral op. Aan je verhalen te horen en de foto's te zien, een heel mooie toffe ervaring rijker. Bij thuiskomst zal het weer aanpassen zijn aan het drukke leventje van hier maar ja, je bent nu toch uitgerust, 'of niet'? Je kan al stilletjes beginnen dromen van de volgende reis.
    Tot ziens en een behouden thuiskomst.
    Bart en Frieda
  10. Marcel loots:
    29 november 2014
    hoe is het met de jet-lag na 10 uur vliegen ,de soep zal wel smaken in helleweide.allee tot ziens in giel.groetjes.