Noorwegen en terug met een grote bocht 2015

10 juni 2015 - Brasschaat, België

Dag allemaal,

Het is weer zover, morgen 11 juni vertrekken we, Fons en ik, voor onze bijna jaarlijkse grote motorreis. Dit keer gaan onze vrouwtjes ook mee. Zoals de titel het al zegt, gaat het naar Noorwegen.

Hier even de reis in grote trekken: We gaan eerst naar Hirtshals , het uiterste noorden van Denemarken, waar we de ferry nemen om via Stavanger naar Bergen te varen. Vandaar rijden we via de kust en de fjorden tot aan de Noordkaap. We keren terug via Finland (Lapland) waar we de (echte) Kerstman gaan bezoeken in Rovaniemi. Vandaar gaat het richting Stockholm waar Els en Lisette het vliegtuig nemen naar huis. Fons en ik gaan dan naar de GP motorcross in Uddevalla, in het westen van Zweden (5 juli). Vandaar rijden we terug naar Stockholm om de ferry te nemen naar Tallin in Estland. We rijden door tot Kegums in Letland waar we naar de GP motorcross gaan (12 juli) waar Dirk(*) ons komt vervoegen.

Tegen die tijd zal waarschijnlijk de heimwee het grootst en de geldbeugel het platst zijn. Dus hoog tijd om "stillekesaan" naar het zuid-westen af te zakken, en via Litouwen, Polen, Slowakije en Tsjechië naar huis terug te keren.

We zullen regelmatig wel eens een verhaaltje en wat foto's sturen, dan kunnen jullie wat meegenieten of meevoelen met de misschien wel barkoude en natte weersomstandigheden daar in het hoge noorden.

Groetjes,

Herman en Fons

(*) Dirk, kameraad van Fons, komt over met het vliegtuig en neemt een vlucht terug na de GP

1. Fred:
    Herman,

Morgen is het 11 Juni en niet 11 Juli, (11 Juli ,dat zou willen zeggen dat mijn verlof voorbij is, en dat wil ik absoluut niet :-))
    In elk geval, goede reis en wees voorzichtig en zorg ook goed voor de madammen :-)

Groeten,

Fred
  2. Armand ceulemans:
    10 juni 2015
    Dag Herman en Co. We wensen jullie een fantastisch mooie, leerrijke, lekkere (mag ook), plezierige en veilige reis. We zien uit naar julie spannende reisverhalen. Gr. vanuit B. B&A
  3. Herman:
    10 juni 2015
    Goe gezien Fred, ik liep een beetje voorop op de tijd, blijkbaar. Ik heb het recht gezet want iedereen heeft recht op verlof hé
  4. Jos:
    10 juni 2015
    een mooie en veilige reis allemaal
  5. Els:
    10 juni 2015
    he herman en lisette we gaan er een mooie
    en plezante reis van maken volop genieten
    tot morgen
    gr fons els
  6. Dirk Cairoli:
    10 juni 2015
    Ik wens jullie alvast een toffe en ongevalvrije reis en tot in Letland.
  7. Chris:
    10 juni 2015
    Hey Els Fons en co ! Wij wensen jullie een super reis ,laat alle zorgen thuis en genieten maar ..wij kijken uit naar jullie belevenissen .tot gauw !Chris en Staf XX
  8. Marc janssens:
    11 juni 2015
    He'mannen en vrouwen amuseer jullie en geniet er van gr. Ghislaine en Marc tot ziens
  9. Ilse Loots:
    Dag pake, Lizy, Fons & Els,
    Maak er een fantastische tijd van ! Geniet er van en we lezen het vervolg wel hé :-)
    Groetjes,
    ikke en family
  10. Wim:
    Hey pake , Lizzy , Fons & Els

Geeft er een goei lap op globetrotters.
    En ik dacht direct aan de serie "Vikings" toen ik Stravanger las , veel plezier en bezorg ons veel leesplezier en vele foto's.
    Groeten van mij , Vicky en the boys