Maandag 13 juli 2015 Salaspils Letland (2)

13 juli 2015 - Salaspils, Letland

Beste vrienden in België,

We staan op het punt om te vertrekken uit Letland, en gaan richting Lithouwen. Maar eerst gaan we nog ontbijten in ons vast restaurant van de laatste drie dagen, hier bij de hoofdweg naar Riga. De uitbaters zijn Armeniërs en hun restaurant heet Erevana zoals de hoofdstad van hun thuisland, hetgeen ze ons hebben duidelijk gemaakt in hun eigen Engels wat niet altijd hetzelfde was als het onze. Maar ze maken heerlijk eten en zorgden ook telkens voor ons ontbijt.

Gisteren hebben we genoten van de motorcross MXGP in Kegums. Het weer was goed in tegenstelling tot de vorige nacht , waardoor het parkoer in een modderpoel was veranderd. Gelukkig bleef het verder droog en was het slijk snel verdwenen. Geen Belgen op het podium deze keer, maar wel een verrassende Nederlander als overwinnaar.

We hielpen de stand van 24MX nog afbreken en opladen (kost en inwoon terug verdienen) en tegen negen uur waren we op weg naar ons hotel, met tussenstop in restaurant Erevana natuurlijk.

Deze middag zetten we Dirk af bij de luchthaven van Riga, en wij hopen vanavond een hotel te vinden in de buurt van Vilnius een dikke 300 km van hier.

Wordt vervolgd,

Groeten van Dirk, Fons en Herman

1. Chris:
    13 juli 2015
    Hey mannen ,stond wat achter met lezen ,hebben ook een paar daagjes weggeweest,naar de champagne ,heel leuk maar kunnen dat niet zolang vol houden als jullie !! ONS GELD WAS SNELLER OP!!!! Maar ik hoor dat jullie je nog altijd niet vervelen ,en weer heel wat beleefd en gezien hebben ..geniet er nog van , want nu kort het toch wel denk ik!.Grtj Staf en Chris
  2. Arthur Ost:
    13 juli 2015
    Op reis gaan en geld verdienen, och god, ik heb er nooit aan gedacht maar neem het mee voor de toekomst. Regenen doet het hier nu ook. Vandaag met Armand op reis geweest naar het stort. Heeft Dirk achterop gezeten ? of vliegt zijne moto mee ?
    Groetjes.
  3. Marcel loots:
    13 juli 2015
    volhouden mannen ,nog enkele dagen en t'schoon lieke is uit , maar niet getreurt er komen nog warme dagen aan. groetjes vanuit het druilige gierle vandaag maandag 13 juli.
  4. Luc en Lieve:
    13 juli 2015
    Ik versta dat allemaal niet. Zelf ben ik al lang terug van onze fietstocht naar Rome, terwijl jullie met een motor onder uw achterwerk maar niet thuis geraken!
    Enfin, geniet er maar van!
    Groetjes,
    Luc
  5. May en staf:
    14 juli 2015
    't was weer plezant om al die reisverhalen te lezen bedankt ! en een behouden thuiskomst!
  6. Ronny RAEYMAEKERS:
    15 juli 2015
    he wereldreizigers geniet nog van jullie laatste dagen. groetjes ronny en jose.