Vrijdag 12 juli 2013 Dettifoss watervallen en Nationaal Park

12 juli 2013 - Myvatn, IJsland

Hey iedereen,

Vandaag hebben we een bezoekje gebracht aan enkele grote watervallen, waaronder de Dettifoss waterval, de krachtigste waterval van Europa. Het weer zit nog steeds niet mee, met regen en wind en temperaturen tussen de 5 en de 8 graden.We dachten onszelf een plezier te doen door een "wandelingsken" te doen van de Dettefos naar de Hafragilfoss waterval, enkele kilometers verderop. Maar het wandelpad was nogal in slechte staat en het kostte ons meer dan een uur om er "bijna" te geraken. We zijn dan maar terug gegaan  (langs de rijweg) en de auto en de motoren te gaan halen (weer een uur wandelen) om er dan uiteindelijk naar toe te rijden. Daar heeft onze "Johannes Huysentruit" lekkere soep gekookt waarvan we heerlijk hebben genoten na die lange en natte wandeling. (zie foto). Vandaar uit zijn we langs een stukje nationaal park gereden, waar er door een canyon met meertje kon gewandeld worden. Wegens "(on)duidelijke" redenen hebben we die wandeling voor onbeperkte tijd uitgesteld en onze weg verder gezet langs de noordelijke kuststrook van IJsland. Zeer prachtig, maar omdat er weinig mogelijkheid was om te stoppen en omdat het maar bleef regenen hebben we hier geen foto's van.

Morgen gaat het richting Askia, maar eerst nog een heet bad onderweg in het Myvatn Nature Bath enkele kilometers van ons huidig verblijf.

De groeten uit het (voorlopig) natte IJsland,

Fons , Wannes (Johan), Marc en Herman

1. May en staf:
    13 juli 2013
    Gaat de fons deze keer mee in 't bad?
  2. Paul Loots:
    hallo muskatiers,
    hopende op wat beter weer morgen,en geen watervallen meer gaan opzoeken he!!! t'is al NAT genoeg mijn gedacht!!!groeten uit gierle,en op naar de zon!!!!
  3. Bart Koyen:
    Herman en vrienden
    Je kan niet alles hebben hé. Jullie hebben die prachtige natuur en wij hebben het goede weer. Iedereen kontent. Voorts heb ik ook ergens gelezen dat je een mooie wandeling kan maken naar het meer van Askja?! Wij wensen jullie nog een prettige reis verder en kijken reeds uit naar het volgende verslag. Bart en Frieda
  4. Ilse Loots:
    15 juli 2013
    Ni te geloven hè. Voor ne keer dat de zon schijnt in België, gaan jullie de regen weer opzoeken ! :-))) En tegen da ge terug zijt van Ijsland, schijnt de zon daar en hier ni meer. Da wordt dus weer wachten tot volgend jaar :-)) Amuseer julllie nog, probeer het warm en droog te houden ! Als ik de reisverhalen zo lees, zou ik mijn velooke (bij gebrek aan ne motor) willen pakken en ook naar ginder komen. Ni voor't "goe" weer maar voor die warme buiten baden :-))

Groetjes van ons allemaal !
    xxx