Maandag 24 novemmber 2014 Miriisa Sri Lanka

24 november 2014 - Yala National Park, Sri Lanka

Hello Belgium, this is Sri Lanka calling,

We zijn intussen aangeland in Mirissa aan de zuidkust van Sri Lanka. Een prachtig zandstrand met palmbomen en strandbars tot tegen de golven.

De jeepsafari van gisteren was spectaculair, zeker op het gebied van de reistijl van onze driver. We hebben vele dieren gezien, maar helaas geen olifanten of luipaarden. Volgens onze gids zijn deze dieren door de recente regenval in de bossen getrokken. En aangezien het park 200 km² groot, en maar 1/5 toegankelijk is voor het publiek was de kans redelijk klein deze kerels te ontmoeten.

Vandaag zijn we walvissen gaan opzoeken in volle zee. Ongeveer een uur varen vanaf de kust hier in Mirissa. De zee was redelijk ruw, waardoor we "mesna"t waren van de golven die over de boeg sloegen. Maar het loonde de moeite, we zagen de blauwe vinvis, (een beest van 30 ton en 35 meter lang), spuiten en boven water komen om dan weer onder te duiken waardoor de staartvin helemaal boven kwam, om dan uiteindelijk te verdwijnen in de diepte. Bij de terugvaart op enkele honderden meters voor de kust kwamen we ook nog een paar scholen dolfijnen tegen. een prachtig zicht hoe ze op en neer door het water kliefden. En om het helemaal compleet te maken zagen we ook nog een reuze zeeschildpad. Voorlopig geen foto's hierover omdat ik (Herman) druk bezig was de vissen te voeren.:-) :-).

Na de middag brachten sommigen nog een bezoek aan het fort van Galle een oude vestiging vanuit de tijd van de Nederlandse overheersing (VOC).

Morgen trekken we noordwaarts,

Meer  nieuws over een paar dagen als er internet is tenminste.

Groetjes van Fons en Herman

1. Jos:
    24 november 2014
    Te land de zee nu nog in de lucht
  2. Paul Loots:
    24 november 2014
    hallo jongens,wat spannend als ik het reisverslag lees,ik leef met jullie mee,geen olifanten gezien? lees ik,maar wel een foto van een olifant,maar die zat niet in dat grote park van 200 vierkante km zeker he!!dit doet mij ook denken aan zuid-afrika... HOU HET VEILIG !!! groetjes aan alleman!!
    paul
  3. Paul Loots:
    24 november 2014
    die 4 hollanders vallen die nogal mee?
    die 2 belgen die ken ik goed,da zijn brave mannen!!!
    veel plezier,
    paul
  4. Wim:
    25 november 2014
    Yow de mannen
    Yoo the boys

Prachtige reisverhalen gelezen , tis daar meer dan de moeite denk ik. Ik hoop dat de zeefauna na het voederen niet gaat sterven , verwacht dat het voeder een beetje zuur en teveel voorgekauwd was. Is echt wel lachen zie hem al hangen over de boeg , ons vader zal nooit ne zeeman worden. Geniet van de nog geplaande trips en maak toch mar wa meer tijd om foto's te maken (door te sturen) Het gaat jullie goed .
    Maar blijf voorzichtig en tot binnenkort.
    Groetjes aan opa vanwege Dylan , Liam & Dean.