Donderdag 16 juni 2022 Hastings Zuid-Engeland

16 juni 2022 - Hastings, Verenigd Koninkrijk

Heeft er iemand Miss Marple gezien ?

Deze morgen om 6u30 rinkelde de deurbel in de Helleweide te Brasschaat. Rinkelde is niet echt het juiste woord, maar de klinkt beter dan “Ding-dongde de deurbel”.

Ik was juist bezig met mijn motorbotten (laarzen voor mijn Nederlandse vrienden) aan te trekken, en zei bij mezelf wie kan dat zijn?

Jos nog niet, dacht ik direct, want die zou pas tegen 7u30 toekomen. De pakjesdienst dan maar, ging het door mijn hoofd, maar ik had niets besteld. Ik liet mijn botten voor wat ze waren, en liep op “kousevoeten” naar de voordeur. Ik keek door het raampje naast de deur en zag een motorbroek met daaronder dito laarzen. Dus toch Jos.

We hadden afgesproken dat we vandaag 16 juni de Ferry in Calais zouden nemen om alzo onze motorreis naar Ierland aan te vatten.

Ik had die reis enkele maanden geleden voor het grootste deel in elkaar gestoken. Ik verbleef die periode aan de Spaanse Costa. Het weer was er toen erbarmelijk slecht, met heel veel regen en harde wind. Nooit gezien zeiden zelfs de Spanjaarden.

Dus tijd in overschot om me met reisplannen bezig te houden.

Vandaag dus, wurmden we ons , een uur eerder dan gepland, door het drukke verkeer op Antwerpse Ring, waarna we de resterende 200 km autostrade rustig aflegden. Om alzo iets na de middag de Ferryboot op te rijden, die ons in Dover aan land zou zetten.

De zorgvuldig geplande GPS-route van Dover naar Bighton verliep niet zoals oorspronkelijk was gepland, omdat onze Garmin GPS ons de M20 opstuurde richting Londen, in plaats van over de secundaire wegen langs de zuidkust van Engeland.

Allé, om kort te gaan, we hebben dat tijdig kunnen corrigeren, zodat we nog een groot deel van onze weg langs kronkelend wegen en door de schitterde heuvelachtige landschappen van Zuid Engeland hebben kunnen vervolgen.

We zitten nu in een klein en gezellig hotelletje, met de nadruk op klein, in één van de buitenwijken van Hastings

Toen ik de deur van dit hotel openduwde en de piepkleine hall betrad, leek het alsof ik 70 jaar in de tijd was terug gestapt.

Agatha Christie heeft hier ongetwijfeld verbleven, en Miss Marple slaapt misschien nog in de kamer hiernaast.

Zou er iemand vermoord worden vannacht ….

Slaap zacht… of net niet?

H.

1. Bart en Frieda:
    16 juni 2022
    Fijne reis Herman en Jos.
  2. Lu:
    17 juni 2022
    Hallo, een mooie reis gewenst zonder te veel onvoorziene obstakels, hopelijk op tijd terug voor de triatlon.
  3. Els:
    17 juni 2022
    Wat leuk om je verhalen weer te mogen lezen 👍geniet er samen van 😉groetjes daar Els
  4. Guy:
    17 juni 2022
    Geniet van jullie trip nonkel Herman en Jos 🏍🏍. Plezant om weer te kunnen meelezen 👍
  5. Dirk Cairoli:
    17 juni 2022
    Wat fijn om jullie (spannende) verhalen weer te lezen...
    Grts Dirk
  6. Eugene &jeanine:
    17 juni 2022
    We hebben ervan genoten van je verhaal,het zal daar wel wat koeler zijn dan hier in het overhitte Spanje Grtjs eugene & jeanine
  7. Paul Loots:
    17 juni 2022
    Allée hop met de geit, sorry motor, veilige reis gewenst, en veel kijk plezier,
  8. Armand ceulemans:
    17 juni 2022
    Geniet van jullie reis en hou het veilig. Groetjes vanuit Cotignac.
    Ps Juist kennis gemaakt met de nieuwe buren. Ieren!!!! Super friendly.
  9. Rene Bosschaert:
    17 juni 2022
    Herman, geniet ervan. Er staan je nog veel mooie plaatsjes te wachten. Puur natuur
  10. Ilse Loots:
    19 juni 2022