Wuthering Heights van de 21e eeuw

29 juli 2019 - Dunfermline, Verenigd Koninkrijk

Het ruige landschap met de hoge rotsen, de smalle paadjes en de glooiende groene weilanden hadden best het decor kunnen zijn voor de roman Wuthering Heights van Emily Brönte.

De felle wind blies onze motoren naar de rand van de single tracks zodra we in open veld kwamen. Alleen de striemende regen, gelukkig, en de acteurs van de gelijknamige film uit 1939 ontbraken nog.

Ik kon deze beelden maar niet uit mijn hoofd zetten die dag, en mijn vermoeide geest zette ze om in een nachtelijke droom.

Ik zag hoe Laurence Olivier, Emily Brönte het hof maakte en hoe Heathcliff met Catherine over de heide tussen het struikgewas wegvluchtte, achterna gezeten door een jaloerse David Niven, die een jachtgeweer op Heathcliff richtte. Er klonk plots een harde knal, als van een geweerschot of was het de badkamerdeur die hard dichtsloeg ? Het oude jachtgeweer hing nog steeds aan de muur van de ontbijtruimte van het hotel.

Ik denk dat ik maar eens zal gaan douchen...

1. Ilse Loots:
    29 juli 2019
    natte droom precies of was het de douche ;-) toffe foto's van de highland games ! veel plezier nog en voorzichtig ! xxx
  2. Els:
    29 juli 2019
    Wat mooi allemaal ik wou da we er bij waren samen met je vrouwke
    Geniet er al vast van er zijn plannen da ze er met de Bmw club in 2021 ook
    naar toe gaan alvast iets om naar uit te kijken bedankt voor de prachtige foto’s 👍
  3. Eddy Van Duppen:
    29 juli 2019
    wanneer komt je eerste boek uit , Herman ? Kan ik alvast een exemplaar reserveren.
  4. Ronny augustyns:
    29 juli 2019
    amai Herman jij bent een belezen man zeg.
  5. Paul Loots:
    31 juli 2019
    Herman is een belezen man,jaja das waar,het zit in de familie he!!!
    grt,
    Paul