Mouton er nog schapen zijn ?

25 juli 2019 - Broadford, Verenigd Koninkrijk

Je moet geen toeristische brochure gelezen hebben om te begrijpen dat schapen een groot deel van de Schotse landbouw uitmaken. Ze zijn in grote getalen verspreid over de weilanden, maar echte kuddes hebben we (nog) niet gezien.

Gisteren zijn we van Dunfermline naar het noorden gereden tot Fort Augustus, het zuidelijk punt van Loch Ness. Vandaar ging het verder noordwaarts langs de westelijke oever van dat meer. Het monster, dat door de plaatselijke bevolking vriendelijk Nessie wordt genoemd,  hebben we niet gezien. Hij/zij had waarschijnlijk juist koffiepauze toen we passeerden.

We vonden weeral dank zij Booking.com een prachtig hotel in Skrye, een klein plaatsje 50 km ten noordwesten van het Loch Ness.

Goed eten, goed slapen en na een heerlijk ontbijt de baan op. De wegen waren nog nat van de ochtelijke regen, maar de rest van de dag bleef het zo goed als droog. Bij een temperatuur van om en bij de 22 graden was het heerlijk rijden.

Je kan of mag Schotland niet verlaten zonder een bezoek te brengen aan een wiskey distillerie, Wat we dan ook deden. In Muir of Ord vonden we de “The Singleton Glen of Ord distillery”. We mochten er ruiken en proeven, maar hielden het wijselijk bij het ruiken, wilden we niet met onze tweewielers in de sloot terecht komen.

We vervolgden onze trip langs kronkelende wegen met ongelooflijk mooie landschappen, allerlei meren en snelstromende rivieren met idylische bruggetjes. Veel te mooi om te beschrijven.

Ons einddoel van de dag, het eiland Skye, kwam in zicht en gewoonte getrouw vroegen we aan onze metgezel Booking een slaapgelegenheid te regelen. Maar wat bleek… alles wat we op het schermpje van onze Iphones kregen was volzet.

Na tientallen telefoontjes met B&B en andere tripadvisers nog geen resultaat.

Paniek neen, ongerust een klein beetje. ..Tot we een tip kregen van een dienster uit een plaatselijk restaurant.

We sliepen in een backpackers hostel in Broadford aan de voet van het eiland Skye.

Morgen gaan we het eiland verkennen en hopen een slaapgelegenheid te vinden.

Good night

PS: foto's komen later :-)

1. Ilse Loots:
    25 juli 2019
    Als ge tips moet hebben over kamperen, ik weet er ondertussen alles van eh ;-) Have fun & be safe xxx
  2. Els:
    Volop genieten daar he 👍👍👍
  3. Chris:
    25 juli 2019
    Schotland moet heel mooi zijn ,geniet ervan allemaal ,en we volgen de blog hè !grtj Staf en Chris 🏍👍
  4. Fons:
    25 juli 2019
    Met Herman altijd alles geregeld en gepland of s’avonds alles in orde brengen doe de andere boys daar de groeten 👍👍👍🏍🏍🏍
  5. Paul Loots:
    31 juli 2019
    Als ik het verslag van Herman lees,lijkt het wel of ik het allemaal zelf heb beleefd!!!!