Van ferryboten en houten hutten.

27 juli 2019 - Dalmally, Verenigd Koninkrijk

De verstandhouding met onze reisgezel Booking.com werd er zeker niet beter op. Om gemakkelijker een slaapplaats te boeken hadden we besloten om reeds 's morgens, direct na het douchen, bij booking.com te gaan aankloppen. Maar ook dat bracht geen aarde aan de dijk. Dan het thuisfront maar ingeschakeld, en met resultaat ! Dank je lieve schat !

Na een rondje op het prachtige eiland Skye en met inbegrip van een tocht met twee overzetboten, waarbij we de laatste op een haar na mistten, belandden we in Appin een klein plaatsje bij het Loch Linnhe.

We hadden er een prachtig, maar vrij prijzig, appartement dat deel uit maakte van een 18de eeuwse adelijke woning. Deze statige woonst is gelegen op een heuvelrug met zicht op het meer en op de achtergond zagen we de bergen van het eiland Mull. Volgens de eigenaar van het landgoed zeker de moeite om het te bezoeken. Het was trouwens alleen te bereiken via een Ferryboot, maar daar kenden we intussen alles van.

Dus boekten we nog dezelfde avond de daar enige beschikbare accommodatie met name "Iona Pods".

Wat we niet wisten:

1. Dat het niet op het eiland Mull ligt, maar op een uiterst westelijk gelegen eilandje van enkele voorschoten groot. "Isle of Iona" genaamd.

2.Dat het alleen met een overzetboot vanuit Mull te bereiken is en dat je er niet met de motor (of auto) op mag.

3. Dat deze "Iona Pods" kleine houten hutten zijn, en op ongeveer 1,5 km van de aanlegplaats van de ferry gelegen zijn.

4. Dat de weg ernaar toe bergop is en er geen openbaar vervoer is en er ook geen taxi's zijn.

Maar dat weegt allemaal niet op tegen hetgeen er te zien was. De ongerepte natuur, de prachtig gerestaureerde abdijkerk uit de 12de eeuw. De weiden met de grazende schapen tussen de heuvels. De zogenaamde "singletracks" de smalle asfaltbaantjes die slingerend een weg banen over het eiland Mull. De hoge rotsformaties met de alom aanwezige groene weiden... Hoe kan het anders het regent er (bijna) altijd.

Echter hebben we van dat regenweer nog weinig of geen hinder gehad. We zijn nu zes dagen in Schotland en hebben deze namiddag toen we in Oban van de ferry reden, voor het eerst onze regenkledij aangetrokken.

Booking was ons deze keer goedgezind, en regelde voor ons een hotel in Dalmally ongeveer 40 km ten oosten van Oban.

Morgen, als het weer het toelaat, gaan we naar de Highland Games in St. Andrews bij Edinburgh.

Groetjes,

H.

1. Els:
    28 juli 2019
    Pezant om te lezen geniet er van daar groetjes
  2. Fons:
    28 juli 2019
    Mooie reis met veel spannende momenten grtjs vanuit Loket (GP)
  3. Ilse Loots:
    28 juli 2019
    Hahaha moet er wel mee lachen maar kan mij voorstellen dat het op da moment voor jullie iets minder grappig was. 😉 geniet ervan. Benieuwd naar de ervaring op de highland games 😘
  4. Maene Ludo:
    28 juli 2019
    zo te lezen een geweldige reis. grt Ludo