Een rondje IJsland JULI 2013

28 juni 2013 - Brasschaat, België

Hallo iedereen,

Behalve het inpakken is het activeren van mijn reisblog één van de laatste voorbereidingen voor onze komende motorreis naar en door IJsland. Momenteel ben ik nog met enkele fietsvrienden wielertoeristen in de Vogezen, en maak hier van de gelegenheid gebruik om vanuit het hotel deze reisblog aan te maken.

We vertrekken volgende week zondag 7 juli met vier personen vanuit België en gaan in één trip naar Hirtshalts in het uiterste noorden van Denemarken (+- 1050 km), waar we de ferry nemen naar IJsland. Fons rijd mee met zijn BMW R1200GSA en Wannes en Marc gaan met hun camionette en de bagage, aan boord van de ferry om dan met een gehuurde 4x4, (waarschijnlijk een Mutsibuchi Pagero maar daar is nog geen zekerheid over) samen met ons de 14 daagse rondreis te maken. Ikzelf rij met mijn BMW R1200GS.

We zullen regelmatig trachten om nieuws en foto's op deze blog te zetten, maar we weten (nog) niet met zekerheid of er daar overal internet en GSM verkeer mogelijk is. Intussen ligt het  reispakket met de informatie hierover (hopelijk) thuis in mijn brievenbus, De Gentse reisorganisatie  heeft althans beloofd het op te sturen. We zien wel.....

Tot de volgende keer,

Herman,

Vogezen (France) 28 juni 2013

1. Ilse Loots:
    28 juni 2013
    Hey pa,

Alleszins veel plezier ginder nog in de Vogezen maar zeker ook in Ijsland. Doe de groeten aan de pinguins en rij ze vooral ni omver hè ! :-) Zou zonde zijn voor die beestjes :-))

Voorzichtig en tot in de Ardennen mss ne keer, volgende week?

xxx
  2. Lu:
    28 juni 2013
    Hallo Herman,
    Veel plezier daar in Ijsland, ge hebt toch wel een lange onderbroek bii want het kan daar koud zijn.
    Amuseer je maar en hou het veilig.
    Ludo
  3. Bart Koyen:
    5 juli 2013
    hallo Herman,
    Van de Vogezen naar Ijsland. Druk, druk, druk. Ze zeggen altijd, als je op pensioen bent heb je nog minder tijd dan vroeger. Wel je zou het nog gaan geloven! Maar het is je van harte gegund hoor!
    Het is bijna zover. De zenuwen zullen ongetwijfeld wel stilletjes de kop opsteken zeker. Het zal weer een fantastische en mooie reis worden. Heb juist eens op Meteovista gekeken en van temperatuur zo tussen de 10 en 14°. Valt dus nog best mee hé. We zijn dit jaar in ons Belgiëland (tot nu toe) niet veel beter af. Wij wensen jou en je vrienden een heel mooie, behouden reis toe! Kijken reeds uit naar je reisverslag.
    Groetjes, Bart en Frieda