Donderdag 2 juli 2015 Sigtuna Zweden

2 juli 2015 - Sigtuna, Zweden

Hela dagen, (dag allemaal)

We zijn eergisteren dinsdag aangeland in Sigtuna een pittoresk stadje op ongeveer 50 km ten noorden van Stockholm. We logeren hier 3 nachten in hotel Sigtunastiftelsen (Sigtuna Stichting) dat dateert van 1917 en vroeger een college was. Ongelofelijk mooi, het lijkt wel een oud slotklooster.

Sigtuna is het oudste stadje van Zweden, en ligt bij een groot meer. Dit is Zweden bij uitstek, romantische straatjes met houten huisjes, gezellige winkeltjes, restaurantjes en café’s.

Er is een jachthaven en je kan er overal fietsen op brede fietspaden. En bovendien hebben we geluk met het weer gisteren 24°C en vandaag al 30°.

We brachten gisteren een bezoek aan Stockholm , en nee… niet met de motor maar met de trein en bus. Trein-tram-bus-dag zegt de Fons!

Vandaag brachten Els en Fons een bezoek aan de motorshop MX24 in Stockholm en voor Lisette en Herman was het fietsen door de prachtige omgeving.

Morgen vliegen onze vrouwen naar huis, en zit het verlof er voor hen op. De mannen blijven nog even weg, en zetten hun weg verder naar het westen voor de GP MX van Zweden in Uddevalla van zondag. Een tripje van ongeveer 500km, om dan maandag terug te keren naar Stochholm en daar de ferry te nemen naar Tallin in Estland.

Wordt vervolgd

Groetjes van Els, Fons, Lisette en Herman

PS: We plaatsen nog wat foto’s op de blog

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel loots:
    3 juli 2015
    eindelijk goed weer t' zal veel plezanter zijn, hier zitten we in een hittegolf van 38 graden , de vrouwen ben je bijna kwijt,das dubbel plezier en enkel vertier heeft ooit iemand gezegt, fijne reis verder en groetjes van ons.
  2. Chris:
    3 juli 2015
    Jullie reis samen zit erop ,spijtig hè ,maar de mannen zullen zich wel amuseren ,en de vrouwtjes ook !(WAS STRIJK ,HOF )en tegen dat je terug komt is alles in orde ... Dat is goe geregeld moet ik zeggen,maar ik denk niet dat ze gaan klagen .hebben een reuze vakantie gehad denk ik !Goeie reis nog samen en veel cross plezier .. Grtj Staf en Chris
  3. Paul Loots:
    hallo trekkers!!!
    Alléé,jullie hebben ook lekker veel zon daar,ja ze zit overal bekan!!
    Cel melde het al,jaja hier in gierle hebben we al 38° gehad,t'is ni te doen buiten,en dat is hier al énige dagen bezig.
    Nu de vrouwen naar huis zijn,zullen jullie wel erg moeten wennen aan de stilte???
    Herman & Fons,
    Heel veel plezier verder en zorg dat ik geen klachten hoor!!
    groeten van ons.
  4. Marcel loots:
    4 juli 2015
    hier zaterdag 4 juli weer keiwarm hier in gierle, we moeten dagelijks water spuiten om de planten te laten overleven.nu ge de vrouwen van uwe rug hebt geschud zult ge u zeker vrijer kunnen bewegen, he , herman en fons , ge moet er niks achter zoeken , he.
    prettige reis verder gewenst en groetjes van ons.