Donderdag 20 november 2014 Kandy Sri Lanka

20 november 2014 - Schiphol, Nederland

Dag Allemaal,

Vandaag zijn we in Kandy (midden Sri Lanka). We hebben intussen twee dagen richting zuiden gereden, en zijn verschillende bezienswaardigheden gaan bezoeken, waaronder de Rots Tempel , waarvan het grote liggende Boeddhabeeld in de rots is uitgehouwen en de Lions Rock met zijn 860 trappen tot boven, van waar men een prachtig vergezicht heeft over de streek.

Het weer viel wel een beetje tegen zeker gisteren, het regende bijna heel de dag, waardoor onze kleren door en doornat werden. Het water stond letterlijk in onze botten, maar aangezien het redelijk warm bleef (25 graden), was dat op zich geen probleem. Dat er hier soms aardverschuivingen zijn is nu wel te begrijpen, op enkel uren tijd zijn de riviertjes hier omgetoverd in kolkende waterstromen. De weg was redelijk te doen, alhoewel er nog grote delen waren die onverhard zijn, of waar er wegeniswerken bezig zijn

Vandaag in Kandy was het weer uitstekend, wel geen zon maar het bleef droog en de temperatuur was draaglijk (25 à 30 graden). Een drukke stad met chaotisch verkeer, maar dat is heel normaal voor hier. Monumenten, winkels en marktjes in overvloed. We hielden het rustig en hebben ons door de straten laten vervoeren door een tuk-tuk.

Morgen trekken we verder naar het zuiden, en zullen enkele theeplantages bezoeken.

Als alles goed gaat zetten we nog wat foto's op deze blog.

De groetjes van Fons en Herman

1. Fred:
    20 november 2014
    Amai mannen, dat ziet er ongelofelijk spannend uit ginder. Niet te veel last van al die aapjes ? Voorzichtig he !
  2. Marc janssens:
    20 november 2014
    da is presies de moeite allemaal en is da ne krokedil allee geniet er van mannen gr.marc ghislaine
  3. Chris:
    21 november 2014
    WoW ,wat een tempels en mooie natuur ! Zoiets zien wij gewoonlijk alleen op foto's , en jullie zien dat in het echt . Zeker de moeite zo n reis ...en zo te zien komen jullie misschien wel met nieuwe krokodillenledere schoenen naar huis !??
    Grtj