Chhuksang, Mustang Nepal, 12 oktober 2018

15 oktober 2018 - Chhusang, Nepal

Van hangbrug tot rivierdoorwading,

Naar gewoonte vertrokken we na het ontbijt rond 9 uur. De zon was van de partij, zodat ik mijn motorpak en laarzen nog iets of wat heb kunnen laten drogen voor het vertrek. Onze motoren stonden te blinken want de crew had deze in de vroege morgen netjes ontdaan van alle slijk en smurrie.

Het zou een rustige dag worden want de te rijden afstand was slechts 60 km. Daarenboven Jacqueline kon terug achteraan bij Konchok op de motor. Dat betekende automatisch dat de weg niet zo moeilijk zou zijn.

Een tweede permit moest aangevraagd worden om Upper Mustang binnen te mogen. Deze permit kost 500 dollar, omdat de overheid zogezegd het aantal toeristen wil beperken. Kassa,kassa!! Terwijl de plaatselijke politie zich hierover ontfermde konden we rustig lunchen in een kleine bar van die nederzetting.

De weg was overal onverhard  en dikwijls bezaaid met losse keien, het bleef dus uitkijken.

Er waren drie obstakels, een hangbrug van een paar honderd meters lang boven een diepe rivier, een ruwe rivierdoorwading (à la IJsland) en als derde de harde zijwind die ons van de weg dreigde te blazen.

Niet voor iedereen verliepen deze obstakels zonder moeilijkheden. Ik bleef deze keer van alle onheil gespaard.

Rond half vijf bereikten we onze slaapplaats Bhrikuti Guest House in een kleine nederzetting Chhuksang genaamd.

Morgen wordt het echt ruw, afstand slechts 50 km maar we zullen de hele dag nodig hebben.

Nameste !

1. Ilse Loots:
    15 oktober 2018
    Jawadde, de foto's maken het nog impressionanter ! Knappe foto trouwens van u on top of the world ! :-) xxx
  2. Fons:
    15 oktober 2018
    Die hangbrug spannend om daar over te rijden !!
    😊👍🏍🏍🏍
  3. Els:
    15 oktober 2018
    Mooi geniet er nog maar van prachtige foto's
    Hier in ons België land ook nog altijd mooi zonnig weer
    vandaag weer lekker gaan fietsen met Total
    Morgen onze laatste rit met mosselfestijn en dan begint het
    winterprograma .
  4. Marcel loots:
    15 oktober 2018
    fantastiche fotos herman de toplaag moet nog gelegd worden een dezer dagen denk, met het kalf zit jegoed ,de trekken van vader derres zitten erin.groetjes vanuit giel.