Lo-Manthang Upper Mustang Nepal, 14 oktober 2018

15 oktober 2018 - Lo Manthang, Nepal

Na een korte maar moeilijke rit, sommigen stonden hun motor af aan iemand van de crew, bereikten we Lo-Manthang, ons einddoel. Morgen is er nog een uitstap op de motor voorzien naar de Chinese grens op 20 km hier vandaan. Om daar ook maar eens geweest te zijn hé !

Deze stad ligt op 3900 meter boven de zeespiegel. Ik had een totaal fout beeld opgehangen wat de grootte betreft. Waarschijnlijk omdat men steeds over een “hoofdstad” sprak. Het is eerder een kleine nederzetting met enkele straatjes van nog geen meter breed. Er is wel een groot marktplein en er zijn drie Boeddhistische kloosters.

Behalve toeristen, veelal backpackers, is er niet veel leven te bespeuren. De straten zitten onder het stof en vele huizen en gebouwen zijn onderkomen. De plaatselijke bevolking leeft van de landbouw en het toerisme.

De drie kloosters hebben we bezocht met een plaatselijke gids. Deze tempels waren tot voor kort erg verwaarloosd en vele muurschilderingen en kunstvoorwerpen zijn verloren gegaan door waterinsijpeling. Ze worden nu langzaam gerestaureerd met hulp van The American Hymalain Assosiation.

Als Donald dat moest weten …….

Tot binnenkort ;-)

1. Ilse Loots:
    15 oktober 2018
    "The mexicans will pay for the wall" zal hier ni op gaan dan ;-) xxx
  2. Fons:
    15 oktober 2018
    Geen last op zulke hoogte van hoogte ziekte ?
    In Bolivië zweefde de grond dan in je hoofd
    👍👍😊😊🏍🏍
  3. Bart en Frieda:
    15 oktober 2018
    Ge hebt toch een zwembrevet om over de hangbrug te rijden ??
  4. Marcel loots:
    15 oktober 2018
    dat is klimmen geblazen,goed dat ge niet met de fiets bent gekomen,in giel is't goei weer 25 graden warm maar te droog in den hof .groetjes van ons en hou u kloek.