Naam:
Foto’s:
1520
Video’s:

Over mij

De meeste Europese landen hebben we met de motor bezocht. Meestal gaan we met enkele motorvrienden op pad. De grootste motortrips (Polen, Rusland en Korfoe) hebben we met twee personen gemaakt, elk met onze eigen motor. Als de reis niet te ver is , zoals naar de ons omringende landen, gaan onze vrouwen mee op de duozit.

Eén van de mooiste reizen was naar India. Door de Himalaya op een Royal Enfield. Wat een belevenis !!!. In 2013 zijn we door IJsland getrokken, een echt mooi land, en spectaculair om te doen op de motor. Datzelfde jaar hebben we ook nog Marokko doorkruist, met onze vrouwen op de duozit.

In 2014 was Sri Lanka aan de beurt. In tegenstelling tot IJsland gaan we nu met de Nederlandse reisorganisator Travel2Explore. We zullen er 15 dagen rondtoeren op een Honda 250cc. Deze groep bestaat uit acht personen, zes Nederlanders  en twee Belgen (Fons en ik).

2015 Op onze eigen motor met onze vrouwen op de duozit naar Noorwegen tot de Noordkaap. Terug via Lapland, Finland en Zweden. Dan de ferry naar Estland en via de Baltische staten , Polen , Slowakije en Tjechië via Duitsland naar huis terug.

2017.Zuid-Afrika Die Hel Travel2explore neemt ons weer op sleeptouw. Ditmaal zijn we met 9 mannen, 7 Nederlanders en 2 Belgen; We gaan de 3900 km afleggen in 16 dagen op een BMW F800GS

2018 Motorreis Nepal, van Kathmandu naar het in Upper Mustang gelegen Lo-Manthang en de grens met Tibet. Deze motorreis in Nepal gaat door een deel van het Himalaya gebergte dat misschien wel het minst bekend is en, nu nog, het minst toegankelijk. De op ongeveer 3900 meter hoogte gelegen ommuurde middeleeuwse”stad” Lo-Manthang is nog puur en geeft een goede indruk hoe het leven in “het verboden Tibetaanse Koninkrijk” er eeuwen terug uit kan hebben gezien. De weg ernaartoe is onverhard en zo nu en dan uitdagend met steile hellingen en diepe afgronden. Soms is de weg zo steil dat de motor het niet meer trekt. Wat nu ?

2019 Vietnam en Laos. Drie weken door Noord Vietnam en Laos. Met een Honda 150cc. Geen volgwagen, dus bagage achterop de motor. Groepje van vier rijders  (twee belgen en twee Nederlanders) En met een plaatselijke gids eveneens op de motor.

2020 Patagonië Zuid Amerika. We trekken van Tumeco via Villaricca naar het zuiden tot in Ushuaia, de meest zuidelijke stad ter wereld. We keren terug op de motor tot in Puerto Natalis, vanwaar we via Santiago terug huiswaarts vliegen.  We steken de grens Chili-Argentinië 6 maal over. Het gezelschap is internationaal: 3 Belgen, 1 Nederlander, 1 Oostenrijker, 2 Duitsers en 2 Zwitsers en 1 Amerikaan. De begeleiders zijn 2 Nederlanders. 17 rijdagen ongeveer 3500 km.

2021 Griekenland. Achtdaagse rondreis op de motor door de Poleponesos met Meeusen  Motoren (dealer BMW). Ik reed van thuis tot daar en terug en deed er in totaal 3 weken over. Heenrijdt langs Italië met overzet vanuit Ancona en de terugweg langs N.Macedonië, Roemenië en Hongarije. Afgelegde afstand: 7.027 km.

2022 (Juni) Ierland en Wales. 10 dagen toeren met de motor.

2022 (oktober). Porto - Bilbao. 8 daagse motorvakantie. Organisatie Backtrails en Meeusen Motoren (BMW). Ik rijd van Torrevieja naar Porto en van Bilbao terug naar Torrevieja. Afstand: ongeveer 4000 km.

2023 (Augustus) Het ijzeren gordijn Tjechië, Slovakije, Hongarije.

2023 (oktober) Valencia- Mostaganem (Algerije)-Tunis (Tunesië) en aansluitend 7 daagse motorvakantie met Backtrails en Meeusen Motoren (BMW) door Sicilië en Zuid-Italië. Verderzetting via Sardinië en Barcelona tot Torrevieja.

Bezochte landen

Ik heb 48 landen (19%) bezocht:

Albanië, Algerije, Argentinië, België, Bosnië en Herzegovina, Chili, Denemarken, Duitsland, Egypte, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Italië, Kroatië, Laos, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Marokko, Monaco, Nederland, Nepal, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Sri Lanka, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Vietnam, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland.