Scotlandreis 2019

23 juli 2019 - Dunfermline, Verenigd Koninkrijk

Maandag , 22 juli 2019

-Gisteren , op 21 juli onze nationale feestdag, hebben we België de rug toegekeerd en zijn we vertrokken naar IJmuiden om daar de ferry te nemen naar New Castle.

We, dat zijn Jos, mijn broer Paul en ikzelf. De bedoeling is dat we gedurende acht dagen Schotland gaan doorkruisen op onze motoren.

- Na een min of meer slapeloze nacht op de boot tengevolge van de ronkende scheepsmotoren maar vooral door te veel kofie, hebben we deze voormiddag, na een grondige grenscontrole, de ferryhaven van New Castle kunnen verlaten. Misschien had er wel iemand een kleine illegaal in zijn tanktas, je weet maar nooit !

- Plus minus 300 km later, waarvan het merendeel autostrade, zijn we in Dunfermline aangekomen. Een stadje op ongeveer 30 km ten noorden van Edingburgh, waar Booking.com ons een hotelletje met de klinkende naam “Auld Mill House” aan de hand deed. Met een score van 8,5, helemaal zoals het beschreven staat op hun website, erg aardig.

- Het links rijden viel best mee, (iedereen doet het hier ;-)) vooral wanneer je je kan mengen in het verkeer. Echter wanneer je het in je eentje moet opknappen, zoals bijvoorbeeld bij het rechts afslaan, moet je wel uit je doppen kijken.

Morgen, na een hopelijk overheerlijk ontbijt, zoals in de beoordelingen op booking.com, gaan we richting Inverness en … het Monster van Loch Ness.

Groetjes,

Herman

1. Guy:
    23 juli 2019
    Veel plezier nonkels ! en Jos !
    Groetjes uit Catalonië
  2. Gilbert en Agnes:
    Geniet ervan 😘
    Grtjes Agnes en Gilbert
  3. Wim Meeusen:
    Goei reis mannen ...
  4. Maene Ludo:
    23 juli 2019
    Herman, veel succes met de motor, niet teveel pech. Indien je na uw motor tocht terug in België bent, neem ik met u contact, ik heb een vraagje.
  5. Ilse Loots:
    23 juli 2019
    Veel plezier globetrotters ! En de groetjes aan het monster. En nee ik bedoel ni uw reis compagnons 😂
  6. Fons:
    👍👍👍🏍🏍🏍een mooie reis zal het zeker worden met Jos en Paul 🥂
  7. Lu:
    23 juli 2019
    Veel plezier daar in Schotland en zie dat Paul op tijd gaat tanken, tot volgende week in de Comme
  8. Wim:
    23 juli 2019
    Veel plezier daar in the Scottish Higlands, foto's in kilts met doedelzak zien we graag komen. Gevulde schapen magen en darmen worden jullie middag of avondmaal.
    Smakelijk