Brasschaat, vrijdag 8 november 2019

8 november 2019 - Brasschaat, België

Hallo iedereen,

Vandaag zijn we nog slechts twee dagen verwijderd van het vertrek naar Vietnam. Immers aanstaande zondag, de 11de omstreeks 12u25 stijgt ons vliegtuig op in Amsterdam(*) om dan een goede 12 uur later te landen in Hong-Kong. Plaatselijke tijd zal het dan kwart voor zeven 's morgens zijn. Om half negen vliegen we naar Hanoi (das een beetje terug huiswaarts) waar we een dik uur later voet aan de grond zullen zetten.

De reiszak is gevuld en gewogen (20kg), en de handbagage is zo goed als klaar , want de laptop waar ik dit op schrijf moet ook mee. Het papierwerk is achter de rug ( héhé) en de meeste van onze documenten, zoals boardig pas, visa appouval letter, enz.  zijn opgeslagen in de iPhone. Pasfoto's voor de visa en allerlei gegevens over het land en de plaatselijke gids zijn eveneens mee in de tas.

Ditmaal zijn we met een beperkte groep. Twee Nederlanders en Fons en ikzelf maakt vier personen. Onze Vietnamese gids, eveneens op de motor, maakt het groepje kompleet. Er is deze keer geen volgwagen, dus alle bagage gaat achteraan op de motor.

De motors zijn van een plaatselijk, voor ons onbekend, merk maar zijn uitgerust met een 150cc Honda motor. Volgens de Vietnamese normen is dat een zware machine, ze rijden daar bijna allemaal met een 50cc, maar voor ons is dat maar "ne grote brommer".

Drie weken gaan we toeren door Noord-Vietnam en Laos en op 2 december, bij leven en welzijn, zullen we terug zijn op Schiphol.

Wat er tussenin zal gebeuren weet bijna niemand, maar…. dat gaan jullie allemaal kunnen lezen in deze blog.

Groetjes,

Fons en Herman

(*) hopelijk zitten we erop :-) :-)

1. Lu:
    8 november 2019
    Veel succes en hou het veilig
  2. Arthur Ost:
    8 november 2019
    150cc. da kan ikke ook baas. Had ik dat geweten was ik mee gegaan. Eigenlijk rij ik met zo tien brommerkes te gelijk. Bind je bagage maar goed vast want zo te zien is de start loodrecht omhoog.
    Fijne reis gewenst, ik ben een beetje jaloers.
  3. Guy:
    8 november 2019
    Dat ziet er weeral een avontuurlijke reis uit nonkel Herman. Later als ik groot ben wil ik dat zeker ook doen ! Een goeie trip gewenst en geniet ervan !
    PS: Is dat niet het lachend kakske dat van de zomer aan de kust was verdwenen?
  4. Els:
    9 november 2019
    Geniet er samen maar van daar wees voorzichtig we kijken uit naar jullie mooie reisverhalen groetjes Els
  5. Bart en Frieda:
    9 november 2019
    Goeie reis maar hou het veilig!
  6. Ronny augustyns:
    9 november 2019
    amai Herman jullie zoeken de uitdagingen wel op zeg. Goeie reis.
  7. Ronald De Smet:
    9 november 2019
    Hé wereldreizigers, weer zo een uitdaging!!? Niets voor mij, geniet er in alle geval maar van met volle teugen en wees oplettend! Groeten, Ann & Ronald.
  8. Staf:
    10 november 2019
    Hallo mannen
    Goei reis en geniet van jullie nieuw avontuur en zeker van die brommerkes
    Daaaag
  9. Wim Meeusen:
    10 november 2019
    Goeie reis mannen en wees voorzichtig ginder...
  10. Ilse Loots:
    13 november 2019
    Goeie reis en veel plezier daar !! xxx