Zaterdag 18 september 2021. Loutraki Griekenland.

19 september 2021 - Loutraki, Griekenland

Acropolis adieu, adieu, l’ amour ….

Deze morgen was er weeral een karig ontbijt, maar deze keer was dat volledig de keuze van de hotel manager. Maar met twee beschuiten en evenveel lapjes kaas kwam ik toe. En de Griekse koffie smaakte zoals hij moet smaken ;-).

Omdat ik Mijnheer Goegel deze morgen liet uitslapen, had ik de route naar het centrum van Athene alleen maar in mijn Garmin GPS gestoken.

Die Amerikaan loodste me door alle mogelijke kleine straatjes van de voorsteden van Athene. Aan de weg en de behuizingen te zien leek het of ik terug in Vietnam of Laos terecht gekomen was.

Maar al snel vond hij de hoofdweg naar de stad terug. Ik vond er een bewaakte parking aan de voet van de Acropolis, waar ik voor 5 euro mijn vest en helm op de motor kon achterlaten.

Een ticket voor die cite kost 20 euro en je kan er daar twee uur voor rondlopen. Wat ik al snel tot de helft reduceerde.

Beneden waar de bussen en taxis de toeristen aan en af voeren, is er een “chique” restaurant met zicht op de Acropolis. Ik besloot om er een spagetti te eten en een goede cappuccino te drinken.

Voor een kleine “pourboir” aan de kelner, maakte die met plezier een foto waarop ik met de Acropolis voor eeuwig verenigd werd. Acropolis Adieu, ich muss gehen…

Want het was tijd geworden om richting Athene airport te rijden, waar ik mijn BMW medereizigers zou ontmoeten die daar deze namiddag gingen landen. Niet tegenstaande dat het zaterdag was, was het erg druk in de stad en ook daarbuiten. Hier wil ik niet zijn op een doordeweekse werkdag.

Bij mijn aankomst aldaar had Dirk ,die het transport van de motoren verzorgt, de machines al afgeladen en stonden ze netjes op een rij te pronken in de zon. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot 38 graden.

De plichtplegingen op de luchthaven bleken nogal wat tijd in beslag te nemen, meer dan verwacht eigenlijk, waardoor we een deel van de 165 kilometer lange rit in het duister moesten afleggen. Straat verlichting ? Nooit van gehoord!

Na een frisse douche en een heerlijk avondmaal bij het water kon iedereen te bed… of niet te bed.

Ikke te bed !

1. Armand ceulemans:
    19 september 2021
    Bedankt om je spannende reisverhalen en mooie foto’s. (Met voorlopig 1 hoofdpersonage😉). Nu kan de echte reis beginnen. Een leuke en plezierige 🏍tourvakantie!! Gr. A&B
  2. Arthur Ost:
    19 september 2021
    We volgen alles met aandacht, een derde zit er op en nu met gezelschap verder. Gisteren contact gehad met de (tijdelijke) weduwe.
  3. Rene Bosschaert:
    19 september 2021
    de nostalgie komt bij mij weer naar boven bij het lezen van uw reisverhalen. Griekenland, Athene, Acropolis etc roepen aangename herinneringen op.
  4. Frans Dupon:
    19 september 2021
    Precies echt Herman! Moet al niet meer reizen, alles te zien vanaf mijn luie zetel.
  5. Ilse Loots:
    19 september 2021
    Hoe zalig is da ! Die foto’s en het verhaal… kan het me zo levendig voorstellen! Geniet er van en voorzichtig eh ! 😘
  6. Chris:
    20 september 2021
    Griekenland heeft ook al lang mijn hart gestolen, zo mooi daar ,dus geniet er samen van en doe Elske en Fons de groetjes van ons ,en wij reizen iedere dag een beetje mee ! Bedankt Herman voor je mooie Verhalen! Groetjes Chris en Staf 🤗