Vrijdag 17 september 2021. Acharnes (Athene) Griekenland.

17 september 2021 - Acharnai, Griekenland

De 1000 bochten van het Griekse Spa versie 2.0

Toen ik deze morgen wakker werd stond de zon net boven het meer, alsof het een grote oranje bol was (ik hoop dat ik de kleur goed heb ;-)). Een mooie foto is er het bewijs van.

Ik trakteerde mezelf op een karig ontbijtje, er was echter meer dan genoeg, tot zelfs spek en eieren met Engelse worstjes. Maar ik hield het bij een paar toastjes met een sneetje kaas. De motor woog al zwaar genoeg ;-).

Dan de BMW op, om de 1000 bochten van het Griekse Spa (34 km) nog eens dunnetjes over te doen. Maar dan in tegenovergestelde richting van gisteren namiddag. Het was een verplichte oefening want het was de enige weg om terug op de oude baan (E65) naar Athene te komen.

Langs die baan zie je nog echt de gevolgen van de economische crisis en het (bijna) faillissement van het land.

Vele gebouwen, vooral hotels en restaurants, liggen er verlaten of volledig onderkomen bij. Maar ook vele onafgewerkte projecten staan er te verkommeren. Vergelijkbaar met Spanje, maar dan in veel hogere mate, me dunkt.

Ik maakte nog een ommetje langs Agios Konstantinos, een klein toeristisch kuststadje zo bleek achteraf. Ik had dat zo maar gekozen vanwege de naam, die klonk goed en de benaming op de wegwijzers was makkelijker te lezen dan die moeilijke Griekse namen. Een meevaller!

Na ongeveer 200 kilometers hield ik het voor bekeken en hield ik halt voor een sandwich met een cola, om daarna de A1 op te draaien. Een prachtige en deels nog recente autostrade naar Athene, die voor een groot deel langs de Egeïsche kust loopt. Wel diódia (peage) betalen.

Ik zit nu in een groot maar een beetje uitgeleefd, doch proper hotel op ongeveer 15 km ten noorden van Athene. Met de airco aan, want het was buiten 36 graden en meer!

Puffen …

Groetjes,

Herman

PS: Hotel Acharnis Kavallari, kamer met ontbijt 34€. Dan mag het al eens wat uitgeleefd zijn , proper is het wel. ;-)

1. Els:
    17 september 2021
    Mooie foto’s jij hebt al een hele reis achter de rug 👍ps mooi verhaal maar da zijn we van jou gewoon 😉
  2. Wim:
    17 september 2021
    Tis volgens mij een groen blauwe bol als ik de foto zien.
    En ik ken mijn kleuren .😜
  3. Herman:
    Ge bedoelt zeker: “en ik ken mijn kuren” 🤪👍😉
  4. Rene Bosschaert:
    17 september 2021
    Veel respect voor jou Herman. Als je dit allemaal alleen klaart, chapeau man
  5. Ilse Loots:
    18 september 2021
    Prachtige foto’s en weer een mooi verhaal 😘
  6. Anita:
    18 september 2021
    Je bent toch wel een echte wereldreiziger en wij mogen meegenieten. 😉😉🌏🌏
  7. ERIC:
    18 september 2021
    Hallo Herman,ik heb eindelijk zojuist uw verslag gelezen en ben een beetje jaloers op wat jij allemaal nog aan druft,zo alleen. Griekenland heeft ons nog nooit echt aangesproken om te bezoeken ,al zijn we eens op Kreta geweest. Met de moto reizen zou ik nooit doen (ik ben bang om op iets te kruipen met maar 2 wielen) Nog verder veel plezier op uw tocht ,ik probeer u wel verder te volgen Eric en Liliane
  8. Paul Loots:
    18 september 2021
    Herman, schoon verhaal, prachtige foto's, mooi land, de zon? IS DAAR ORANGE,,?
    Ik moet daar ook eens op vakantie gaan, in Gierle is die Geel!!
    Allee tot de volgende keer!!