Sognefjorden Hermansverk Noorwegen 13 juni 2015

13 juni 2015 - Leikanger, Noorwegen

Dag iedereen daar in het verre België,

We hebben, na dat we rond 13 uur de ferryboot verlieten in Bergen, nog een prachtige motorrit gemaakt. Een eerste etappe tot Voss, een prachtige streek, en een mooie weg langs het water (E16). Wel een zgn. Europaweg, maar in tegenstelling tot bij ons, een gewone tweevaksbaan, die slingerend langs waters en bergen kronkelt.

Van Voss reden we door het gekende Noorse skigebied, waar nu nog plaatselijk tot 3 meter sneeuw ligt op minder dan 1000 meter hoogte. De wegen waren vrij , maar we reden soms langs metershoge sneeuwmuren aan beide zijden van de weg.

We zijn zopas de Sogneflord overgestoken  (ferry) bij Vangsnes en hebben een hotel gevonden in een piepklein plaatsje langs het water met de naam Hermansverk.. Neen, ik heb hier geen familie wonen en ook geen eigendommen bij mijn weten.

Morgen trekken we verder richting Geirangerfjorden.

Groetjes aan iedereen van ons vier.

1. Dirk Cairoli:
    13 juni 2015
    Goedenavond allemaal,
    Het is daar precies goed weer aan de foto's te zien. Algoed dat ge daar zit want in Maggiora doet het niks anders dan regenen naar het schijnt. Wat de kwalificaties van vandaag betreft, Desalle is niet gestart en zal de volgende G.P. ook moeten missen. En Cairoli is er vandaag afgegaan en het is een vraagteken of hij morgen zal kunnen starten. Maar winst was er voor Nagl, voor de Jerre, Paulin was 6 en Strijbos 7. Wordt vervolgd.
  2. Paul Loots:
    hallo genieters,

mooie foto van die twee Noren,
    met de horen(s)
    goed weer zo te zien, sjans, dat moet er bij zijn,
    heel veel plezier en tot het volgend verslag!!!
    paul loots
  3. Arthur Ost:
    14 juni 2015
    Vos, Geirangerfjord, jaren geleden waren we er ook. Krijg je de kans bezoek dan ook Lom, er staat een heel oud houten kerkje.
    Arthur.
  4. Eddy Van Duppen:
    14 juni 2015
    Herman zijn je horens geknipt ? Nog veel reisplezier.
  5. Frank:
    14 juni 2015
    Ziet er daar prachtig uit, geniet ervan !
  6. Marcel loots:
    15 juni 2015
    prachtige horens zijn dat zeg ,bij ons in de stal waren ze niet zo groot maar dierlijker me dunkt . met hermansverk. zullen ze het geweten hebben , hij komt ,hij komt en zo geschiede , t' is straf ,t'is potverdorie straf .groetjes van ons aan de vier musketiers vanuit gierle in de kempen .