Maandag, 3 oktober 2022 Torrevieja Spanje

3 oktober 2022 - Torrevieja, Spanje

Beste lezers en lezeressen,

Ik zit hier achter mijn laptop te denken of ik vandaag al een verhaaltje zou schrijven, of nog efkens zou wachten tot morgen. Want morgen vertrek ik van hieruit, dit wil zeggen vanuit Torrevieja aan de Spaanse Costa Blanco naar Porto in Portugal. De reis die ik wil meedoen is een organisatie van Meeusen Motoren, waar ik mijne motor laat onderhouden. Deze reis gaat van Porto naar Bilbao en zal ongeveer een weekse in beslag nemen.

Van Torrevieja tot Porto is ongeveer 1.100 km. Voor diegenen die vroeger op school niet goed opgelet hebben in de aardrijkskunde les, of het inmiddels vergeten zijn, het gaat van oost naar west dwars door Spanje en dan verder tot aan de Portugese kust.

Het plan is om er vier dagen over te doen. Dus ik zal tijd genoeg hebben om het binnenland van Spanje op te snuiven en dan ook nog een stukje genieten van de Atlantische kust in Portugal. Althans dat hoop ik , want het is allemaal onbekend terrein voor mij. Maar daar hou ik wel van, een stukje avontuur in het onbekende.

En zoals altijd zijn mijn reisgezellen Mijnheer Goegel en Mevrouw Boeking er weer bij om me bij te staan, Mijnheer Goegel om de weg te helpen vinden en Mevrouw Boeking om een slaapplaats te zoeken (en te vinden hoop ik).

De koffers zijn inmiddels gepakt en de motor staat op de remorque (trailer of aanhangwagen voor de anders taligen) te wachten om afgeladen te worden. Ter verduidelijking, mijn vrouw Lisette en ik zijn met de auto en aanhangwagen met de motor erop, vanuit België naar Spanje gereden, omdat Pippa ook mee gaat, neen niet Pippa  Middleton de schoonzus van prins William van Engeland, maar onze hond, een Cavalier King Charles, en nogmaals neen , ook geen familie van de nieuwe koning Charles III van de "Joekeej", wat zijn naam misschien zou kunnen laten vermoeden.

Alléé, ik klap mijn laptop dicht en ga de motor afladen.

Tot de volgende keer ergens onderweg in España.