Zaterdag 15 oktober 2022, Vitoria-Gasteiz Spanje.

15 oktober 2022 - Lopidana, Spanje

Hedendaagse Kunst met Motorrijder verenigd…

Hotel Real is een vijf-sterren-hotel vlak bij één van de 12 stranden van Santander. Ideaal om onze Porto-Bilbao motorreis af te ronden.

We hebben de afgelopen week een prachtig Spanje gezien, een Spanje zoals de meesten onder ons niet kennen, zoals Simon Meeusen, het gisterenavond bij het avondeten, zo mooi in zijn speach wist te verwoorden.

Deze morgen na de “nogeens” groepsfoto, ditmaal op de trappen bij de ingang van het hotel, nam ik afscheid van mijn vrienden motards. Zij reden naar Bilbao, om daar hun motor op transport te zetten en het vliegtuig te nemen naar Zaventem.

Ik zet mijn tocht verder en laat de balans overslaan van veel confort en weinig avontuur naar veel avontuur en weinig comfort. Spanje here we come !!

Maar vooraleer ik het binnenland van Spanje ga doorkruisen, wil ik toch nog een bezoek brengen aan het wereldvermaarde Guggenheim Museum in Bilbao. Ik neem hiervoor dezelfde route zoals mijn vrienden motards, maar neem de afslag Guggenheim Museum ipv Aeropuerto.

Het verkeer in Bilbao is niet erg druk, het is immers zaterdag. Niet tegenstaande moest ik erg lang zoeken, en rondrijden om mijn motor dicht bij het museum te kunnen parkeren.

Ik ben niet echt een museumbezoeker, zeker niet als het gaat over “Hedendaagse Kunst”. Toch neem ik mijn tijd om verschillende van die kunstwerken te bekijken en te fotograferen.

Werken van Dalí of Piccasso heb ik niet gezien, nochtans had Mijnheer Goegel, pas terug uit verlof,  me vertelt dat die daar worden tentoongesteld. De tweede verdieping was tijdelijk niet toegankelijk voor het publiek, misschien werden ze daar tentoongesteld.

Maar ik had één troost, ik had in León naast Antonio Gaudi mogen plaats nemen, die daar roerloos op een bank zat te “bronzen” voor zijn Casa Botines.

Na het bezoek aan dit zeer futuristisch aandoend gebouw, krijg ik honger en bestel ik in het aanpalend restaurant een ensalada con pollo y pasta met een colaatje. De duiven die ongestoord rond mij komen fladderen mogen mee-eten.

Door het over-en-weer slenteren, trap-op-trap-af, lift-in-lift-uit, ben ik wat vermoeid geraakt en besluit om nog slechts een streepje verder zuidwaarts te rijden. In Vitoria-Gasheiz, zo’n 80 kilometer ten zuiden van Bilbao, heeft Mevrouw Boeking, terug van weggeweest, een hotel gevonden om de nacht door te brengen.

Ik slaap  in Hotel Holiday Inn Express, redelijk comfortabel, redelijk avontuurlijk.

Hasta mañana,

H.

1. Paul Loots:
    15 oktober 2022
    weer schoon foto's , zeker die van de lucht !
  2. Els:
    15 oktober 2022
    Wij veilig terug thuis 😉geniet nog van je verdere reis 👍🏍
  3. Rene Bosschaert:
    15 oktober 2022
    Wellicht zien we mekaar in Torrevieja volgende donderdag. Ik lees veel tekens van voldaanheid in je verslagen. Behouden terugreis
  4. Wim Meeusen:
    15 oktober 2022
    Het is een plezier om alle dagen je reisverslagen te lezen...
    Geniet nog van je reis
  5. Mesens Johan:
    15 oktober 2022
    Tof om dit te kunnen lezen Herman
  6. Frans Dupon:
    16 oktober 2022
    Hedendaagse kunst, ook altijd een avontuur.
  7. Jos:
    16 oktober 2022
    Het is weer een mooie reis geweest en nog een goede terug reis
  8. Anita:
    16 oktober 2022
    Wat een prachtige reis weer...
    Nog een paar dagen extra genieten voor je weer in je casa in Punta Prima aankomt.🐕‍🦺😎
  9. ERIC:
    16 oktober 2022
    Ja het is terug voorbij,alle dagen heb ik uw reisverslag gelezen en mee genoten van uw avontuur;ik ben wel geen motard maar ik volgde je in mijn dromen in de auto.verder veilige thuiskomst in OB VII
  10. Ilse Loots:
    20 oktober 2022
    Ben ook geen kunstliefhebber maar dit kan ik ook wel appreciëren. Knappe "dingen". En mooie foto van de zonsondergang.
    Geniet nog van het avontuur (en comfort) ;-) xxx