Donderdag, 17 augustus 2023 Hof, Beieren Duitsland

17 augustus 2023 - Hof, Duitsland

Falwty Towers in Beieren.

Op 17 januari 2017 had ik als geheugensteuntje in mijn agenda geschreven: Motorreis IJzeren Gordijn maken.

Vandaag 17 augustus 2023, meer dan 6,5 jaar later, zijn we vertrokken. We, dat zijn Jos en Ik en natuurlijk de alom tegenwoordige Mevrouw Boeking en Mijnheer Goegel.

Tja, na meer dan zes jaar, waarom zo lang gewacht denk je dan?

Was het omwille van, geen tijd, of geen goesting, of geen weer, of geen geld, of misschien wel geen toelating ;-).

Echter niets van dat alles, het was gewoon omdat we er nog niet aan toe waren geweest.

Vandaag dus wel!

We hadden afgesproken om tegen 6 uur deze morgen samen te komen op de parking aan de E313 te Tessenderlo.

Ons einddoel van de dag: Hof een klein stadje in Beieren niet zo erg ver van de Tjechische grens. Ongeveer zevenhonderd kilometer van huis.

Het was nog donker maar naargelang de dag opkwam, werd het redelijk weer. Zeventien à achttien graden, wel geen zon en een dik wolkendek. Geen erg het zullen meer dan 600 km autostrade worden, alleen de laatste honderd kilometers zullen we gewone banen nemen.

Na het stukje Nederlands Limburg, waar de lucht vol nevel hing, en de weiden bedekt waren met sluiers van mist, kwamen we in het bosrijke heuvelland van Duitsland.

De wolken waren intussen dreigender geworden en de dreigementen werden omgezet in daden, met als gevolg een regenbui op onze frak. Dat maakte dat we eerder dan voorzien aan het ontbijt zaten in één van de gekende Rastättes langs de Duitse autostrades.

Gelukkig bleef het bij die ene bui, en konden we onze weg verderzetten onder een blauwe hemel. De zon dreef de thermometer op tot een flink stuk boven de dertig graden. Zelfs met enkel een onderhemd onder mijn motorjas was het zweten geblazen.

Het was vlot rijden, nergens noemenswaardige files, niet tegenstaande er op verschillende plaatsen werken waren.

Zoals voorzien verlieten we de autostrade op een kleine honderd kilometer voor Hof. Het was intussen vier uur in de namiddag. We zochten een terrasje op voor een colaatje en schakelden Mevrouw Boeking in om een hotel te regelen. Ze vond Hotel Falter aan de rand van Hof.

Van Mijnheer Goegel kregen we te horen dat er een ernstig onweer op komst is, alhoewel er op dat ogenblijk geen wolkje aan de lucht was. Het bleef echter wel drukkend warm, dus het kon best zijn.

Op ongeveer 25 km voor Hof kregen we de volle laag. Uitkijken naar een schuilplaats om onze regenpakken aan te trekken, was mijn eerste gedachte.

Maar er was niks, niemendalle, rien, nothing, nada te zien wat ook maar op een schuilplaatsje leek. Bliksemschichten doorkliefden de bijna zwarte lucht. Op plaatsen stond de baan onder water, aquaplaning lag op de loer. Toch maar doorrijden, er zat niks anders op.

We waren “mesnat” toen we onze motor op de parking voor het hotel parkeerden.

De hoteluitbater was een vriendelijke mijnheer, maar erg zenuwachtig en steeds gehaast, zo leek het.

Een vergelijking met het personage dat John Cleese neerzette in Falwty Towers kon dan ook niet uitblijven. Die zijnen mimiek, jongens, als twee druppels water. Enkel Manuel ontbrak nog, maar die was misschien juist teruggekeerd naar zijn Barcelona.

Toeval of niet de naam van ons hotel Falter Hof en Falwty Towers … Mijn fantasie slaagt weer op hol.

Enfin, laat ons hopen dat onze motorkleren morgenvroeg droog zullen zijn. Want zoals Johan Cruijff zei: Elk nadeel heeft zijn voordeel. In mijn geval is dat, dat tenminste mijn haar toch droog is gebleven…

Tot de volgende,

H.

PS: Nog geen foto's gemaakt.

1. Ann en Alexander:
    17 augustus 2023
    We wensen je een fantastische reis toe
  2. Anny en Wif:
    17 augustus 2023
    Fijn je weer te mogen volgen op je reis. Veel plezier en geniet van het onderweg zijn. Hou het veilig op de natte wegen hè 😘
  3. Guy:
    18 augustus 2023
    Leuk! Toevallig vorige week nog langs een stukje Berlijnse muur gewandeld.
    Gute Reise und viel Spass.
  4. Staf:
    18 augustus 2023
    Goei reis Herman en volgers hopelijk geraakt alles droog
    Geniet er nog van groetjes
  5. Kurt:
    Super!
  6. Els:
    18 augustus 2023
    Wat leuk da we jullie weer kunnen volgen op jullie reis 👍altijd mooie verhalen 👍geniet er samen van en doe de groetjes aan Jos daar
  7. Frans Dupon:
    18 augustus 2023
    Na regen komt zonneschijn.
  8. Dirk Bytebier:
    18 augustus 2023
    leuk dat we jullie weer kunnen volgen op jullie reis altijd mooie verhalen geniet er van en doe de groetjes aan allen . ik ben momenteel in Bulgarije ( Pomorie ) verschrikkelijk warm hier 32*
  9. Rene Bosschaert:
    Tof zeg en goede reis
  10. Fons:
    18 augustus 2023
    Herman en Jos geniet van jullie reis dat zal wel met 🏍🏍
  11. Ronny augustyns:
    18 augustus 2023
    Herman, Jos, echte motards zijn jullie. Geniet van jullie tocht en hou het veilig.
  12. Bart en Frieda:
    Herman,
    Ik denk- nee ik ben zeker - dat er toch een schrijver aan u verloren gegaan is!
    Geniet van jullie reis en vooral hou het veilig.
    groetjes,
  13. Paul Loots:
    19 augustus 2023
    Heel veel plezier jongens, wees voorzichtig,ik blijf jullie graag volgen op mijn laptopke!!
  14. Ilse Goormans:
    20 augustus 2023
    Super tof dat we je weer kunnen volgen en kunnen genieten van je schrijverstalent.
    We wensen je een veilige reis toe.
  15. Ilse Loots:
    20 augustus 2023
    Hopla, weer een nieuw avontuur! 😊 geniet ervan pake 😘
  16. Chris:
    21 augustus 2023
    Alweer op weg 🏍️en we zijn weer benieuwd wat er allemaal op jullie pad komt …veel plezier en een veilige reis gewenst!