Woensdag 23 augustus 2023 Schotten Duitsland

23 augustus 2023 - Schotten, Duitsland

Mevrouw Boeking heeft ons ferm liggen…

Het was aangenaam rijden, langs de Duitse binnenwegen. Het weer was goed, en de temperatuur bleef draaglijk. Het kwik kwam vandaag niet hoger dan 29 graden. Dus geen parelende zweetdruppels over mijn rug deze keer.

Om een hapje te eten zijn we het Beierse SeBlach binnengereden, een Middeleeuws stadje nabij Coburg van een voorschoot groot, maar zeker een bezoek waard.

We reden van dorp tot dorp, langs meestal prachtige asfaltwegen, maar waar er nergens een eet- of drankgelegenheid te vinden was. Zelfs geen tankstation waar we eventueel een colaatje zouden kunnen kopen.

Hebben deze inwoners dan allemaal voorraadkelders met gehamsterde etenswaren en grote brandstoftanks onder de grond liggen, vroeg ik me dromerig af. Of misschien zijn ze hun tijd ver vooruit en rijden ze allemaal al elektrisch?

We stopten dan maar langs de weg op een verlaten parking en zetten mevrouw Boeking aan het werk. Ze zoekt een accommodatie voor de komende nacht onder de noemer “Dicht bij waar u zich bevindt”.

Het wordt een landelijk hotelletje in Rötz met de naam “ Hotel Landgasthof Henhuber” een hele mondvol.

Ik druk op mijn telefoon de knop “er naar toe rijden” in, en wat blijkt, de afstand tot daar is 273 km. Gverdju !!!

Mevrouw Boeking, ik haat dat mens…, laat weten dat ik nog kan annuleren als het hotel in kwestie akkoord is.

Er volgt een moeilijk telefoongesprek met de hoteluitbaatster. Niet dat deze mevrouw onbeleefd was of zo, helemaal niet. Maar ze sprak alleen maar Duits, met een paar woorden Engels en ik spreek alleen maar Engels met een paar woorden Duits, die ik lang geleden had ontleend aan een song van Peter Maffay: Du, du bist das Mädchen, das zu mir gehört, ich lebe nur noch for dich… Maar die woorden zouden een beetje misplaatst zijn op dit eigenste ogenblik.

Uiteindelijk geraakten we er toch uit, en de annulatie van dat hotel was een feit, hèhè.

Intussen vond Jos een ander hotel, echt dichtbij "de plaats waar u zich bevindt".                           We verblijven in Hotel Parkhotel in Schotten, een prachtige oude stad bij Frankfurt.

Met Mevrouw Boeking komt het nog wel goed, met vrouwen moet je geduld hebben, toch?

Bis zum nächsten Mal…

H.

1. Els:
    24 augustus 2023
    Geniet er samen nog van 👍👍op terug weg naar huis 🏠
  2. Frans Dupon:
    24 augustus 2023
    Met geduld komt ALLES goed.
  3. Rene Bosschaert:
    24 augustus 2023
    Onnodig om zich zenuwachtig te maken. Slapen kan je zelfs in openlucht als je een slaapzak mee hebt
  4. Paul Loots:
    24 augustus 2023
    oep da plaatje van Peter Maffay Du, hedde ga veul oep gedaanst precies,want da kende ga bekan van buiten !! allee voorzichtig he, ook op de terugweg naar huis !!