Zaterdag, 11 juli 2015 Salaspils Letland

11 juli 2015 - Laulasmaa, Estland

Dag Allemaal,

We zijn gisteren vrijdag aangekomen in ons hotel in Salaspils een klein stadje op ongeveer 20 km ten zuid-oosten van Riga, en nog een goeie 20 km verderop ligt Kegums, waar de MXGP (motorcross) van Letland plaats heeft.

Dinsdagavond rond 10 uur waren we in Estland aan land gegaan en hebben ons hotel in Laulasmaa opgezocht, een klein kustplaatsje ongeveer 40 km van de hoofdstad Tallinn. Woensdag hebben we deze stad bezocht, maar gezien het regenachtige weer, bleef het beperkt tot enkele straten in de oude binnenstad.

Donderdagmorgen hebben onze motoren koers gezet richting Riga (Letland) met halfweg een tussenstop in Parnu, een gezellig kustplaatsje in Estland.

Na de nacht te hebben doorgebracht in Riga, konden we in het stadspark genieten van een folkloristisch feest met verschillende dansgroepen uit Letland. En na de middag zijn we Dirk gaan oppikken op het vliegveld van Riga.

Vandaag zaterdag hebben we reeds de schiftingsreeksen van de MXGP bijgewoond, en hebben ook onder andere de “kleine Everts” zoon van Stefan aan het werk gezien in de Euro65cc klasse.

We hebben ook “vree” gelachen met de door Dirk vlekkeloos uitgevoerde verdwijntruc met de stoel. Wie meer wil weten hierover moet het zelf komen vragen :-)

Morgen is het de MXGP, we hebben onderling een pronostiek opgemaakt met inclusief een weddingschap.

Wordt vervolgd,

Groeten van Dirk, Fons en Herman

1. Marcel loots:
    12 juli 2015
    is het omdat jullie zo hoog in het noorden zitten dat je ook zo hoog kunt vliegen met een motor, amai.verder mooie blauwe kleding van de letse meisjes,ze zijn er fier op zo te zien.profiteer nog maar wat nu het nog kan,ik scheer intussen de haag hier in gierle , wel te verstaan.groetjes van ons aan herman fons en dirk .
  2. Ilse Loots:
    13 juli 2015
    Klinkt weer fantastisch ! :-) Volgende keer ga ik mee naar de MXGP ! :-) Tot binnenkort ! xxx