Dinsdag 14 september 2021. Montemarciano Italië.

14 september 2021 - Montemarciano, Italië

Heeft Mijnheer Goegel last van de warmte?

Met nog een kleine 250 km tot aan de ferryhaven van Ancona, zou het vandaag een toeristische uitstap worden.

Na het ontbijt in het Marchi Hotel nabij Modena, besloot ik om naar Castel San Pietro Terme te rijden. Dat stadje lag op mijn weg, en met een naam die klinkt als “Het kasteel van Sint Pieter” kon dat niet anders dan prachtig zijn.

Er was een mooi oud dorpsplein met een statige klokkentoren. De mensen die ik daar zag rondwandelen waren bijna al even oud dan het stadje zelf (bij manier van spreken natuurlijk). Velen verplaatsten zich met een rolaterke of zaten, het zweet van hun voorhoofd wrijvend, te puffen in de schaduw van de kerk.

Een vriendelijke oudere vrouw wou “persé” op de foto met … mijn motor.(zie foto). Ik dronk er nog een lekkere cappuccino, waarna ik mijn motor richting Rimini stuurde.

Het strand aldaar was volgepakt met parasols en dito ligstoelen. Maar allemaal leeg… waar is dat volk allemaal? Of was het nog wat vroeg in de dag? (foto)

Ik zag daar een reklamepaneel met een foto van een mooi plein, met name “Piazza tre Martiri”. Even in google maps zetten en hop erheen. Drie kilometer zei Mijnheer Goegel, en hij stuurde me naar een hoge dikke muur, lees: oude stadswallen. Een tweede poging leverde ook niets op.

Dan maar met een ommetje naar San Marino.

Maar Mijnheer Goegel deed weer raar, en stuurde me van de hoofdweg naar een oud asfalt wegeltje, dat men na de oorlog vergeten was te vernieuwen. Dit stukje oude asfalt leidde me door patatten- en andere velden, om me dan 10 km verder weer op die hoofdweg af te zetten. Ook last van de hitte zeker, Mijnheer Goegel ;-).

Maar het waren bijzonder mooie uitzichten, de landbouw ligt daar nog erg dicht bij de kust.

In San Marino, daar hoog op de berg, zou ik, 10 jaar na datum, de “Presidential Guards” bij het parlement nog eens begroeten en fotograferen. Maar het parlement was “closed today”, zei een vriendelijke meneer.

Ook de toren van het “Castle” helemaal boven was gesloten wegens veiligheids redenen. Brute pech! Ik hield er wel een stevige wandeling aan over, pfff.

Laatste stop van de dag, voordat ik mijn hotelkamer opzocht, was Fano, een hystorisch kuststadje op zo’n 60 km van Ancona. Weerom met een mooi en groot stadsplein compleet met fontein.(foto).

Ik verblijf nu in hotel Tenuta Villa Colle Sereno, een hele mond vol. Oh ja, dat doet me denken, ik moet gaan eten, ik heb hier avondeten besteld.

Tot de volgende,

Herman

1. Paul Loots:
    15 september 2021
    schoon foto's,mooi griekenland,daar wil ik ook nog wel eens naartoe....ooit!?
    Herman verlier mijnheer Goegel niet he,want dan wordt het al wat moeilijker rijden onderweg,
    maan gedacht!!
    Veel plezier
    Paul.
  2. Arthur Ost:
    15 september 2021
    Heel mooi maar ik dacht dat er geen off road bij was. Gelukkig, vandaag aangekomen in Saint-Cyp .
    Groetjes.
  3. Rene Bosschaert:
    15 september 2021
    Prachtige foto’s van de streek. Ge zult het er ook warm hebben rekening houdend met je bescherm kledij
  4. Ilse Loots:
    17 september 2021
    Goegel zou in geval van "nood" ieders beste vriend moeten zijn maar ja, t'is ook maar "ne mens" zeker? ;-) Geniet er nog van ! Ziet er weer dik de moeite uit ! xx