Maandag 20 september 2021. Nafplio Griekenland.

20 september 2021 - Nafplio, Griekenland

De thermostaat is hier kapot....

Vandaag was het een korte rit (182 km) voor een groot deel door de bergen.

Het ontbijt was naar gewoonte zeer gevarieerd en de handschoenen waren we stilaan gewoon geworden. Alhoewel!? Maar alles voor onze veiligheid, toch!

De reden waarom deze rit vrij kort was, kwam door het feit dat we de kans zouden krijgen om een uitgebreid bezoek te brengen aan de archeologische site van Epidavros (Epidaurus).

Het grote theater daar, gebouwd in 400 voor Christus, biedt plaats aan 15.000 toeschouwers en heeft een ronduit fantastische akoestiek. De klanken dragen makkelijk tot aan de bovenste rij zitplaatsen op 23 meter boven de vloer.

Onze gids Yves, sprak van 12.000 maar hij heeft waarschijnlijk rekening gehouden met de coronaregels ;-).

We deden het rustig aan bij onze rondgang, de temperatuur was inmiddels naar 38 graden gestegen. Het zweet parelde van mijn rug tot bijna in mijn laarzen, dit is niet erg overdreven ;-).

Dan nog een kortstondig bezoek aan het museum, deels voor de beelden uit de oudheid en deels voor de airco. Welk deel hier de bovenhand kreeg laat ik in het midden.

We namen nog een frisdrank bij de stand aan de uitgang en stuurden ons stalen ros in de richting van het hotel in Nafplio.

Nog een tussenstop aan een fruitkraam onderweg en een mooie foto van de beneden gelegen vallei, en terug de bochtige wegen op.

Zo kwamen we vrij vroeg in de namiddag in het hotel aan. De douche deed wonderen en de gekochte druiven smaakten verkwikkend.

Afkoelen nu, bij de airco op de kamer of aan het zwembad, kies maar!

Tot de volgende,

H.

1. Wim:
    20 september 2021
    Zeg pake, ze spreken hier ook weleens van "lui zweet is gauw gereed" , maar bij zulke temperaturen zou je nog van je "stalen ros" glijden (zo glad als een aal).
    Telkens tof om je verhalen te lezen . Meer foto's zou leuk zijn ;-)
    groeten,

Dé Loots - Van de Vel clan uit het kasteeldorp.
  2. Paul Loots:
    20 september 2021
    kort verhaaltje deze keer,allee morgen is de batterij weer opgeladen,en kan je weer langer rijden als vandaag!!!
    tot het volgende bericht Herman!!
  3. Kwb sport:
    20 september 2021
    Hoi Herman, ik volg al en paar dagen je blog. Het lijkt me weerom een zalige trip. Echter de temperaturen lijken niet van de poes, kletsnat onder de motorkleding vermoed ik. Vorige week Jos nog gesproken, hij komt je tegemoet straks heb ik begrepen. Veel plezier nog en ik lees het wel.
  4. Rene Bosschaert:
    21 september 2021
    hoe hou je dat vol dergelijke hoge temperaturen. Man toch.
  5. Ilse Loots:
    22 september 2021
    De Lootskes, de zweterkes 😜 veel plezier nog met de stalen ros en de companie 😘