Zondag 12 september 2021, Jerzens (Imst) Oostenrijk,

12 september 2021 - Pitztal, Oostenrijk

Een twijfelaar (of is het met een korte ei, ik twijfel).

Wat heeft een twijfelaar nu met een motorreis naar en door Griekenland te maken, dat moeten we ons afvragen.

“Nen Twijfelaar” is dat ook niet een soort bed, te smal voor twee personen en veel te breed voor één iemand. Zo’n soort “Lit Jumeaux” zoals de Antwerpenaren dat kennen.

Maar neen, ‘t was "ik" die lang twijfelde, niet over de reis zelf, die stond al lang als de gekende paal boven water.

Maar de twijfel ging vooral over de weg er naartoe. Dat moest zeker langs Servië en Noord-Macedonië gaan, want daar was ik nog nooit geweest.

Maar toen kwam de twijfel onder de vorm van de intussen gekende en vervelende corona en de daaraan verbonden regeltjes. Omdat die landen, en dan vooral Servië, niet tot de EU behoren aanvaardt dat land ons EU- corona certificaat niet. Enkel met een negatieve PCR test van maximum 48 uur, kom je het land in (wanneer ik dit schrijf kan dat intussen al veranderd zijn). Ofwel het land terug verlaten binnen de 12 uur na de inreis was een tweede optie.

Ik hou wel van een beetje avontuur, maar dat bracht toch wel te veel stress en druk mee. Temeer daar ik het land en vooral de staat van de wegen aldaar niet ken, leek me dat iets te riskant. Want wat als je er niet weg bent binnen de gestelde 12 uur .....

Langs Albanië zou hetzelfde probleem zijn, daarenboven had ik samen met Jos die weg, tien jaar geleden, al eens afgelegd.

De twijfel werd weggenomen door te besluiten om langs Italië te reizen en de oversteek met de ferry te maken. Een stukske minder avontuur, maar het zei zo.

Nog een twijfel, het kan niet op, was of ik de banden van de motor voor de afreis zou vernieuwen of niet. Kenners spraken dat ze nog makkelijk 4000 km meekonden. Maar de reis is minstens 5000 of misschien wel 6000 km lang, afhankelijk of ik langs Servië, (weer dat Servië) of zelfs langs Bulgarije zou terugrijden. Daar twijfel ik nog over, ha ha ;-).

Maar die twijfel rond al of niet nieuwe banden werd onverwacht weggenomen, door het feit dat op zaterdag morgen, gisteren dus, de batterij van mijn motor er onverwachts de brui aan gaf. Gelukkig op zaterdag en niet vandaag zondag, de dag van mijn vertrek.

Dus ik rap naar de BMW dealer in Geel, ik moest daar toch zijn om mijn reistas mee te geven met de vrachtwagen, die de bagage en de motoren van de andere deelnemers aan deze reis naar Griekenland brengt.

Die BMW dealer is een goede verkoper, en voila twee nieuwe banden, en een nieuwe batterij. Het kan niet beter zijn. Probleem van de baan!

Ik schrijf dit na een rit van bijna 900 km (en enkele onverwachte "zondagse" monsterfiles) in een pensionnetje ergens in de bergen van het Oostenrijkse Tirol, op ongeveer 100 km van de Italiaanse grens.

Morgen richting Lago del Garda, maar eerst nog over de Timmersjock. Is dat nu met k of ck achteraan, ik twijfel.

Slaap ze!

1. Kurt:
    Nice😉
  2. Jos:
    12 september 2021
    Zo ver gereden de nieuwe banden zullen nu wel ingereden zijn😊
  3. Wim:
    12 september 2021
    Voorzichtig oep de baan hé, enjoy.
  4. Armand ceulemans:
    12 september 2021
    Dag Herman, een goeie, leuke reis gewenst met veel plezier en hou het veilig! Gr. Bernadette & Armand
  5. Dirk Cairoli:
    13 september 2021
    Hallo Herman, een veilige reis toegewenst en doe de Fons de groeten in Griekenland en zie dat tem een beetje braaf is hè...
    Grts Dirk Cairoli
  6. Ilse Loots:
    13 september 2021
    Ik twijfel ook een beetje, of ik mijn reactie nu is dees vakske moet zetten of hieronder. Maar goe, ik probeer het toch ff hier ;-) Het is weer leuk te lezen welke avonturen ge weer gaat beleven en blijkbaar alweer beleefd hebt ;-) Geniet ervan vadertje en idd, voorzichtig oep dan boan eh ;-) xxx
  7. Paul Loots:
    Hallo eenzame Twijfelaar!!!
    Twijfel niet te veel als je op jouw motor zit, blijf alert, en kijk uit !!!!
    groeten van je broer en van Jan!!!
  8. Staf:
    14 september 2021
    Goei reis Herman geniet ervan
  9. Anita:
    14 september 2021
    Geniet ervan Herman, zullen wij hier wel op Lizetje passen.