Zaterdag 2 oktober 2021 Brasschaat België.

2 oktober 2021 - Brasschaat, België

De sluitingsrit,

We hadden een goed hotel daar in Parsberg bij Regensburg. En bovendien niet onbekend bij Jos en Arthur, want ze hadden er al overnacht op hun weg naar Sopron in Hongarije, onze ontmoetingsplaats van enkele dagen geleden.

Na het ontbijt, of er spek en eieren waren durf ik echt niet te zeggen, vertrokken we voor een eentonige autostrade-rit richting Koblenz.

Eerst nog even een ommetje langs het postkantoor in het dorp, voor een postzegel en postkaart voor onze Liam.

Moeilijk te vinden die Post daar, ik werd letterlijk van het kastje naar de muur, in dit geval naar de Post, gestuurd.

De enige tussenstop onderweg was om te tanken en een koffietje te drinken. Wel werd er naar ons corona vaccinatiecertificaat gevraagd, en omdat we buitenlanders waren ook nog eens onze naam, ons adres, onze telefoonnummer, ons emailadres en … nee niet onze schoenmaat, nog niet.

Gelukkig was de koffie nog niet koud na al die plichtplegingen.

Enkele kilometers voorbij Koblenz, in Lind, een dorpje van een voorschot groot, vonden we een gezellig pensionnetje voor een nog gezelligere prijs, ontbijt inbegrepen!

Voor het avondeten moesten we wel twee dorpen verder een restaurant gaan zoeken. We aten een schnitzel, want dat was al van gisteren geleden dat we dat nog gehad hadden.

Terugkeren in de duisternis, straatverlichting onbekend, langs bochtige wegen bracht meer moeilijkheden met zich mee dan we oorspronkelijk gedacht hadden. We zullen onze GPS maar weer de schuld geven.

Na een goede nachtrust en een uitgebreid ontbijt met…, je raadt het nooit, begonnen we aan de sluitingsrit voor de nog resterende 280 kilometers.

Nog een tussenstop voor een foto nabij Francorchamps, en in Tongeren , bij de afrit van de E313, voor een overheerlijk broodje.

Dan nog een klein ommetje lang Wasserette Els in Vlimmeren en na exact 7020 kilometers legde ik mijn motor stil voor mijn garagepoort in Brasschaat.

Morgen is er nog een sluitingsrit, namelijk van de wielertoeristen van het dorp, met name de Royal Antwerp Bycicle Club, afgekort de RABC en voor vele Brasschatenaren gewoon “Den Besikkel”. Misschien ga ik wel eens “après-fietsen”.

1. Bart en Frieda:
    2 oktober 2021
    Dat was weer een heel mooie reis Herman.
    Even uitrusten en .....
    Je kan de volgende weer gaan plannen!
    Groetjes
  2. Wim Vanhee:
    2 oktober 2021
    Herman Herman Herman. Bedankt om me iedere dag mee te nemen op uw reis. Korte en gevatte verhalen die me na een drukke dag in woord en beeld deden wegdromen. Blij te zien dat Jos en ook Arthur nog steeds dapper er tegenaan gaan. Ik zie al uit naar je volgende trip, die waarschijnlijk al in ’t verschiet ligt... groeten van Wim van de Pyreneeën trip ’17
  3. Armand ceulemans:
    2 oktober 2021
    Dag Herman, bedankt voor al dat schrijfs. Voor ons gratis met de moto op reis. Welkom HEEL terug thuis. Gr. B&A
  4. Lu:
    2 oktober 2021
    Hey Herman, ik heb heel je reis goed gevolgd en genoten van elk reisverslag dat een mooie blik gaf op je avontuurlijke reis. Nog veel avontuur op je volgende reis.
  5. Dirk Cairoli:
    Eind goed, al goed. Bedankt voor de prachtige verhalen. 👍👍👍
  6. Els:
    3 oktober 2021
    Geniet maar van den apres da heb je wel verdiend na zo een spannende reis met supper mooie verhalen 👍👍😉
  7. Eugene &jeanine:
    3 oktober 2021
    Dank je wel voor het mooie reisverslag we hebben ervan genoten elke dag opnieuw !
  8. Eugene &jeanine:
    3 oktober 2021
    Dank je wel voor de mooie reisverhalen elke dag opnieuw ! We hebben ervan genoten.
  9. May en staf:
    3 oktober 2021
    Bedankt,Bedankt,Bedankt! Ik heb er elke avond naar uit gekeken om je verhaal te lezen, en het belangrijkste dat je goed bent thuis gekomen