Zondag 9 oktober 2022, Santiago de Compostela Spanje

9 oktober 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Waar kunnen we nog beter zijn…

Ik had van een goede nachtrust kunnen genieten. Het bewijs daarvan was, dat ik pas om halfacht wakker werd en me moest reppen voor het ontbijt. Zou dat iets te maken kunnen hebben met de luxe die de Paradores Hotels te bieden hebben. Wie weet?

Deze Paradores zijn een keten van klasse hotels in Spanje en erg luxueus ingericht. Je kan ze vinden in wat vroeger kastelen, paleizen, forten of kloosters waren.

De rit van vandaag bedraagt 265 kilometers en gaat via Pontevedra, de hoofdstad van de gelijknamige provincie in de regio Galicië, naar het bekende bedevaartsoord Santiago de Compostela.

Ik was als laatste van onze groep aan de rit begonnen, en reed op eigen tempo, zonder haast, en met de nodige tussenstops voor foto’s en een lichte lunch, op een bank bij het water in Pontevedra. Ik had eerder deze morgen bij een tankstation me laten verleiden om zogenaamde Napolitaanse broodjes te kopen. Te vergelijken met het chocoladebroodje van bij ons. Ze smaakten gewoon lekker, met de nadruk op gewoon.

Onderweg zag ik niemand van onze groep. Volg ik wel de juiste route dacht ik na een tijd? Want uit ervaring weet ik dat mijn GPS soms  kuren heeft. Op ongeveer 40 kilometer voor Santiago stop ik in een klein dorpje bij een eveneens klein dorpspleintje. Ik drink er een café con leche, en controleer toch maar snel de route in mijn GPS, je weet maar nooit.

Maar dan wordt de stilte verbroken door aankomende motoren met Belgische nummerplaten. Ze steken hun hand naar me op, ik doe hetzelfde naar hen, en spring (figuurlijk) opgelucht op mijn motor.

We logeren in een weeral prachtig en luxueus hotel aan de rand van de stad. De naam, Gran Hotel Los Abetos. Met een privé parkingplaats die rechtstreeks toegang geeft tot de hotelkamer.

Waar kunnen we nog beter zijn …

Saludos amigos,

H.

1. Chris De Crom:
    9 oktober 2022
    Amaai,grote luxe privé garage!
  2. Willy.:
    Hallo Fons en Els,
    Nog eens op trot? al is het met ne motter of ne vélo als we maar weg zijn.
    Eind deze maand is het mijnen toer, 7 weken Afrique; enfin, je weet wel...
  3. Ilse Loots:
    Waauw, klinkt ni slecht ! Af en toe een beetje luxe kan geen kwaad ☺️
  4. Rene Bosschaert:
    Amai seg
  5. Frans Dupon:
    10 oktober 2022
    Gewoon kan ook lekker zijn. En luxe kan heerlijk zijn.