Zondag 19 juli 2015 Brasschaat België

19 juli 2015 - Brasschaat, België

Dit is het einde, dat doet de deur dicht, daar zijn geen woorden voor ……

Het klopt niet helemaal, er zijn hier toch nog enkele woorden voor, maar helaas de laatste.

Toen we donderdag morgen na een heerlijk ontbijt uitgewuifd werden door Katarina, de “landlady” van het gelijknamige pensionnetje in het Tatra gebergte , hadden we nog meer dan 600 km voor de wielen.

Noodzakelijk om via de Slovaaks-Tchechische grens  tot Brno, en uiteindelijk tot Trébon in het zuiden van Tchechië te geraken. Waar we pas rond 8 uur ’s avonds, tengevolge van de vele wegwerkzaamheden en oponthouden allerlei (*) onze vriend Jos ontmoetten, die gelukkig al voor ons een hotelkamer had geboekt.

We hadden geluk want het was juist Jos zijne verjaardag, en hij stond erop om te trakteren. Gelukkige verjaardag Jos !! Jos wordt onze metgezel voor de laatste drie dagen, onze steun en toeverlaat, zeg maar. :-)

Vrijdag ging het verder richting Duitsland. Onderweg, in Kasperské Hory in Tchechie, bezochten we een middeleeuwse versterkte burcht. Het was die dag extra warm , tot 36°C, en het was puffen geblazen, niet enkel op de motor , maar zeker toen we 2 km te voet bergop, en in motorkledij naar dat kasteel moesten gaan.

Alsof we er niet genoeg van kregen, hebben we nog een motormuseum bezocht (weeral). Ditmaal met oldtimers van allerlei slag waaronder enkele Belgische (FN).

We overnachten nog éénmaal in Tännerberg in Beieren en de laatste maal in Limburg (an der Lahn) bij Frankfurt, om tenslotte vandaag zondag 19 juli thuis te komen.

Helaas geen vervolg meer :-(.

Groeten van Fons, Herman en Jos

(*) we waren elkaar kwijtgespeeld toen Herman tengevolge van “een onweerstaanbare drang” een afslag nam om een kasteel in Slov Lupca te gaan fotograferen.

Bijvoegsel:

Afgelegde kilometers::

Per motor: 11.650 km

Ferry: 1.600 km

Openbaar vervoer: 120 km

Vliegtuig: 1.400 km (onze echtgenotes)

Te voet: ?? km (heel weinig)

Benzine Super 95:

1.210 liter voor de twee motoren

1. Willy.:
    20 juli 2015
    Hartelijk dank voor de mooie reisverslagen over zowel natuur als muzeums, ik heb ervan genoten; misschien een tip voor Herman : journalist in bijberoep? De boekhouding ziet er verzorgd uit, wel veel "naft" gebruikt. Hou ons op de hoogte voor de volgende trip.
    Groet van Willy.
  2. Fred:
    20 juli 2015
    Goed gedaan mannen, amai wat een avontuur !
    Geniet nu maar van jullie thuiskomst en laat ulle maar wat soigneren :-)
  3. Els:
    20 juli 2015
    En de vrouwkes weeral blij dat hun ventjes terug thuis zijn
    Bedankt Herman voor de mooie verhalen .
    Zo konden we jullie toch nog wel een beetje volgen
    Voor ons ware die 3 weken wel voldoende

Groetjes en tot binnenkort

Els
  4. Marcel loots:
    21 juli 2015
    proficiat ferme reisverhalen herman en amaai mijn poep na zoveel kilometers , welkom thuis zou ik denken . groetjes van ons vanuit gierle aan de jos ,fons en herman .