Puerto Natalis Chili, vrijdag 24 januari 2020.

24 januari 2020 - Natales, Chili

Een ping-song balletje in een windtunnel.

Vandaag is het de laatste dag van onze motorreis, morgen vliegen we naar Santiago, en de volgende dag nemen we het vliegtuig naar parijs waar we overstappen naar Schiphol.

Gisteren middag zijn we met de ferry  de Straat van Magelhaen overgestoken, om alzo het vaste land van Chili te bereiken.

Tot aan onze eindbestemming van de dag is het 245 km met goede betonwegen. Het werd een helse rit (nog maar eens).  De intussen gekende westenwind blies harder dan ooit, maar nu van de andere zijde omdat we naar het noorden reden. Het risico om van de weg geblazen te worden was niet onbestaande.

Tussen twee heuvelruggen door of bij het kruisen van een zware vrachtwagen was de motor net een ping-pong balletje in een windtunnel. We werden alle kanten op geblazen, maar gelukkig niet omhoog of achteruit. ;-)

Op een gegeven moment had ik het, ondanks mijn thermokledij,  zo koud dat ik mijn regenpak moest over aantrekken.

Alsof het de voorziening was, begon het te regenen, geen gewone regen maar een stortvlaag waardoor de weg op “ne wip en ne gauw” blank stond. De thermometer op mijn GPS wees 4 graden aan. Mijn handen waren ijsklompen.

Omdat ik mijn regenpak reeds aan had, passeerde ik, zwalpend als een dronkaard, tengevolge van de aanhoudende wind,  mijn medereizigers die langs de kant stonden te schuilen.

Tegen dat ik het hotel in Puerto Natalis bereikte klaarde het gelukkig wat op. Ik rilde van de kou over mijn hele lijf en enkel een warme douche bracht soelaas. Hè-hè !!

We zochten een goed restaurant op en aten onder andere “jamon de guanacos”, omdat we die dieren al dagen voor onze wielen hadden zien springen, mochten ze nu ook eens op ons bord.

De weersvoorspellingen voor vandaag zijn niet denderend er hangt een dikke mist en het regent weer, waardoor onze daguitstap naar het National Parque “Torres del Paine”, hier in de buurt, letterlijk in het water valt. Toch zijn er enkele “die hards” op de motor vertrokken. Ik behoor daar deze keer niet bij …

Saludos amigos,

1. Ilse Loots:
    24 januari 2020
    aiaiaiai, het klinkt allemaal exotisch, die landen maar dan lijkt het hier nog zo slecht ni. Hoewel het hier ook maar grijs en koud is (maar geen wind) ;-)
    xxx
  2. Dirk Cairoli:
    24 januari 2020
    Alvast een behouden terugreis gewenst...🛩🛩🛩
  3. Geert Piessens:
    24 januari 2020
    Bedankt voor de reisverslagen, ik heb ervan genoten alsof ik mee achterop de motor zat 👍
    Ik wens jullie een vlotte terugreis 👋
  4. Paul Loots:
    24 januari 2020
    hopelijk de laatste dag van afzien,amay das keihard,waarschijnlijk zullen jullie ook blij zijn,dat je weer behouden thuis aankomt !!!
  5. Maene Ludo:
    24 januari 2020
    Bedankt voor de mooie reisverhalen, wanneer je terug in Brasschaat aankomt zal de temperatuur niet
    veel warmer zijn, vandaag was het voor mij te koud. Goede terug vlucht.
  6. Jos:
    24 januari 2020
    Hey Herman bedankt voor uw fijne verhalen en nog een goede terug vlucht
  7. Ronny RAEYMAEKERS:
    25 januari 2020
    Een goei terug reis Herman en weeral een fantastisch reis verhaal. 👌
  8. Bart en Frieda:
    26 januari 2020
    Prachtig reisverhaal en veilig thuis
  9. Armand ceulemans:
    26 januari 2020
    Bedankt voor je interessante reisverhalen. Veilig thuis. B&A
  10. Roel:
    1 februari 2020
    Hoi Herman, ik hoop dat je een goede thuis reis hebt gehad. bedankt voor de mooie reisverhalen. en hopelijk mag je nog vele reizen maken.