Maandag 13 september 2021 Soliera (Modena) Italië.

13 september 2021 - Ganaceto, Modena, Italië

Een oude bekende,

Toen ik gisteren morgen, zondag dus, iets voor 6 uur ’s morgens mijn garage uitreed was er geen kat op de baan (wel enkele auto’s ;-)). Ik had nooit gedacht dat ik 900 km verder zou overnachten in een rustig pensionnetje ergens in het Oostenrijkse Tirol. Mijn reisdoel van die dag lag rond Ulm in het zuiden van Duistland en was zo’n 650 km.

Maar het was zondag en helemaal niet druk. De autostrade 61 naar Koblenz was nog altijd onderbroken vanwege de recente overstromingen in die streek. Maar omrijden langs Olpe of Frankfurt was geen probleem, brede autostrades en weinig verkeer, dat gaat voorruit, dat gaat voorruit, dat gaat verduiveld goed voorruit!

Tot echter enkele kilometers voor Ulm plots de autobaan “gespert” werd door de Polizei. Een ongeval ? We weten het niet, maar iedereen moest daar de autostrade verlaten. Geen probleem, mijn reisgezel “Mijnheer Goegel” loodste me door allerlei kleine dorpjes en straten naar de volgende oprit. Dat zou vroeger wel iets anders geweest zijn, geloof me vrij.

Zonder al te veel vertraging kwam ik via de Lermooser Tunnel (3,2 km) en de Fernpass, aan bij de Oostenrijkse grens. Maar daar was het andere koek, een monsterfile van vele kilometers, ik heb het niet bijgehouden, omdat ik al mijn ogen en mijn aandacht nodig had om tussen de wachtende auto’s door te filteren, hetgeen daar schijnbaar niet toegelaten is, dat klinkt beter dan “wel degelijk verboden is” ;-). De file stond er al geruime tijd, te zien aan de bestuurders die met elkaar stonden te praten, of in de berm van de weg zaten te wachten.

Iets verder In de tegenovergestelde richting stonden honderden  motoren in groepen tussen de auto’s, nee dat is niet overdreven, het leek wel op een motortreffen.

Enfin, ik had “chance” en kwam nog voor het donker op mijn bestemming aan, welke ik slechts twee uur tevoren had geboekt, dank aan mijn andere reisgezel “Mevrouw Booking”.

Vandaag ben ik de Timmelsjoch (met ch achteraan) over gereden. Een oude bekende van 15 jaar geleden. Was die vroeger niet tolvrij aan de Oostenrijkse zijde, en betalend aan de Italiaanse kant? Nu werd er tol “gehoffen” bij het oprijden in Oostenrijk, 15 euro aub! Maar je kreeg er wel een toeristisch foldertje en een sticker zomaar gratis bij.

In Sölden, waar de mountainbikes in solden waren, te zien aan de aantallen die daar stonden en rondreden. Het aantal elektrische overstijgt reeds de gewone MTB zo te zien.

Vandaar naar Torbole aan het Gardameer, nog een oude bekende van onze vakanties, weeral jaren geleden.

Ik rust nu uit in een hotel nabij Modena, waar ik na 425 verhitte kilometers, het was 33 graden en meer, ben aangeland.

Tot de volgende zitting,

Groetjes,

Herman

1. Guy:
    13 september 2021
    Amai, ineens zover gereden, dat doen ik met den otto mer amper. Geniet van de reis nonkel!
  2. Els:
    14 september 2021
    Altijd leuk om jou verhaal te lezen 👍
  3. Ilse Loots:
    14 september 2021
    Waauw, knap gereden ! Onvermoeibaar die Lootskes eh ;-) Geniet er maar van en voorzichtig eh ! xxx
  4. Geert Piessens:
    14 september 2021
    Fijne reis, leuk om met je verhaal als het ware mee te rijden ;)
  5. Anny en Wif:
    Helemaal jij Herman!
    Geniet van de rit, je motor, de mooie plekjes die je aandoet, lekker eten en drinken onderweg...Leuk om je reisverhaal te mogen volgen! Toi toi toi 😘
  6. Paul Loots:
    14 september 2021
    Hallo km freter ,mooi verhaal om te lezen, wees voorzichtig, en ik ben al benieuwd naar het volgende verhaaltje!!
    groeten , en het gaat vooruit,,, ,,verbazend goed vooruit!!!
    Paul Loots.