Ghani, Mustang Nepal, zaterdag 13 oktober 2018

15 oktober 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

Erg basic ....

We beginnen de dag met een simpel ontbijt. Een kommetje roerei en twee “Franse toastjes”, dat zijn  gewone boterhammen gebakken in boter in de pan. Net (niet) genoeg J.

Het zou een korte rit worden, althans in afstand. In tijd zouden we er bijna de hele dag over doen. Het begon al met een rivierdoorwading om op te warmen.

Mijn motor sputterde al van in ’t begin van de dag. De mekanieker klopte de luchtfilter uit, die vol stof zat. Maar het hielp niet. De motor zou de hele dag tegenwerken.

Na dat opwarmerke of beter afkoeling door het ijskoude water, begon het pas echt. Steile hellingen vol losse keien, smalle bruggetjes over kloven, snelstromende rivieren die eerder op watervallen leken vol keien waar we stroomopwaarts tegenop moesten. Steile hellingen met stofzand en keien. Dikwijls moesten onze motoren omhoog geduwd of getrokken worden.

Enkelen onder ons vonden het raadzaam om bepaalde hindernissen door iemand van de crew te laten nemen.

Valpartijen bleven niet uit, maar omdat de snelheid laag was, was dat steeds zonder veel erg. Ikzelf was deze keer niet bij de ongelukkigen.

Het guest house hier in Ghani is erg basic. Een oud houten gebouw met witgekalkte lemen muren. Geen warm water , geen elektriciteit behalve een lampje op 12 volt batterij en geen internet. Primitieve toiletten en douche op de gang. Aanschuiven geblazen.

Op het ogenblik dat ik dit schrijf bereidt men het avondeten. Wat schaft de pot ??

Morgen zullen we Lo-Manthang bereiken, de hoofdstad van het laatste verboden koninkrijk Upper- Mustang.

Nameste !

1. Ilse Loots:
    15 oktober 2018
    Wow, da klinkt idd ni zo simpel. Hou het veilig en hopelijk gaat het de komende dagen beter ! Enjoy pake xxx
  2. Paul Loots:
    15 oktober 2018
    Prachtige foto's ik geniet enorm van jullie verhaal,maar die wiemelbrug en de wind,de zeer slechte wegen....amay,om dan nog recht te blijven is alvast een zware opdracht,bon sjans
  3. Fons:
    15 oktober 2018
    Wind regen en slechte wegen dat is puur avontuur
  4. Jos:
    Goe bezig Herman
  5. Marcel loots:
    20 oktober 2018
    toen ik jong was reed ik met de fiets naar italie(assisi 1800km) i k vertelde het aan mijn vader, hij zegde mij ,ge kunt beter naar GEEL rijden, zo zie je maar , oude wijsheid zeker ? succes hotse botse herman.