Esquel Argentinië, zaterdag  11 januari 2020

12 januari 2020 - Esquel, Argentinië

An Amerikaan lost in paradise …

Na een continentaal ontbijt verlieten we rond 9 uur de stad waar de Nederlandse koning Willem Alexander zijn Maxima ten huwelijk vroeg.

De zon stond reeds hoog en de thermometer wees 12 graden aan. Na een noodzakelijke tankbeurt zochten we de Ruta Cuarenta (RN40) terug op.

Prachtige uitzichten, met afwisselend jonge naaldbomen, lage struiken en prairies waar schapen graasden. Een enkele keer zagen we paarden over de vlaktes draven, waren het wilde ? Ik weet het niet.

We reden vele kilometers zonder één enkel huis of gebouw te zien, en na ongeveer 120 km goede asfalt hielden we halt voor een koffie of thee.

We mochten ook even terug kind zijn, toen we op de oude brommer van de uitbater mochten voor de foto.

Bij een splitsing of kruispunt is het de gewoonte dat er op elkaar gewacht wordt, dat is de afspraak. Na enige tijd wachten bij zo’n splisting missten we nog onze Amerikaanse reisgezel. Maar na een half uur was de onderdaan van Donald Trump nog nergens te bespeuren. In afwachting  van zijn verschijning reden we terug naar de eerder voorbijgereden eetgelegenheid om daar een vroege lunch te nemen.  En ja … wie stond daar langs de baan met de telefoon in de hand aan zijne GPS te prutsen, jawel de Virgil. Opluchting aan beide zeiden. We hebben hem niet gekust noch omhelsd, maar gewoon verder gereden.

Na nog eens 100 km zo goed als rechte baan waren we aan de lunch toe. Bij de stop lekte er olie uit de voorvering van de BMW (R1200GS) van het Zwitzers echtpaar. Gelukkig was de Honda van Nico sinds deze morgen terug hersteld en stond die op de trailer. Dus Honda van de trailer, BMW op de trailer, en voorruit met de geit !

Morgen steken we de grens met Chili terug over en kunnen de bestelde onderdelen voor de BMW aldaar vervangen worden. Probleem opgelost, dat hoop ik althans, zeker voor de Zwitzers.

We zijn vrij vroeg in het hotel in Esquel aangekomen, maar we hebben toch 330 km asfalt op onze teller.

Morgen offroad dag.

Saludos amigos.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk Cairoli:
    12 januari 2020
    Da is daar precies heel anders dan in Vietnam...
  2. Fons:
    12 januari 2020
    Morgen is dubbel genieten
  3. Ilse Loots:
    13 januari 2020
    waauw, zalig daar precies ! Heb den indruk dat het ook iets "rustiger" rijden is dan in Laos. Maar dan kan morgen mss wel verandering in komen ;-) Hou het veilig en geniet van uw tijd daar pake ! xxx
  4. Roel:
    13 januari 2020
    das ter mooi daar, veel succes