Dinsdag 7 juli 2015 Op de Baltische Zee,

7 juli 2015 - Laulasmaa, Estland

Good bye Sweden, Hello Estonia,

We hebben zonet Zweden verlaten en varen met de ferry richting Paldiski in Estland. Ongeveer 8,5 uur varen.

Zaterdag en zondag hebben we genoten van de motorcross GP van Zweden, of MXGP zoals dat tegenwoordig heet.

Het was prachtig weer met veel zon die af en toe achter de wolken verdween, wat de temperatuur draaglijk  maakte. Onze landgenoten, Kevin Stijbos (3de) en Jeremy Van Horebeek (2de) moesten de zege in de MX1 klasse aan de ongenaakbare Fransman Romain Fèvre laten.

Na de cross hebben we de stand van het 24MX-team (Honda Racing) helpen demonteren en in de “opligger” laden. Een “werkske” dat bijna tot middernacht duurde. Maar je moet er iets voor over hebben, we hadden van de teammanager gedurende de twee afgelopen dagen, immers kost en inwoon gekregen.

Toen we ’s nachts naar ons hotel terug reden, dook er plots een eland op in onze koplichten. Het stond midden op de rijbaan, maar maakte zich snel uit de voeten toen we in de remmen gingen, en verdween via de berm in het aanpalende bos. Daar hadden we dus heel Noorwegen en Zweden voor doorkruist, en plots stond het daar, alsof het uit kompassie daar was gaan staan om ons content te stellen.

Maandag hebben we het rustig aangedaan, wat langer geslapen vanwege de late werkdag, en zijn we gaan cruisen door het binnenland in oostelijke richting. De lucht was heel de dag geladen en dreigend, en het regende overal wel wat, maar niet waar wij waren, we hadden geluk. Na ongeveer 400 km vonden we een camping waar er nog net een piepklein “bungalowke “vrij was. Net groot genoeg voor twee mensen.

Omdat we vandaag dinsdag, nog 270 km voor de boeg hadden, hebben we om zes uur de camping verlaten, want de ferry vertrok reeds  om 12 uur deze middag. Ontbijt onderweg aan een benzine station, en tegen 10 uur stonden aan het loket van de ferrymaatschappij DFDS Seaways.

Wordt vervolgt,

Fons en Herman

Foto’s komen nog op de blog

1. Els:
    8 juli 2015
    Wees toch maar voorzichtig op de baan' met die eland .
    Jullie zulle wel content zijn dat je er een gezien hebt
    Geniet nog maar van jullie verlof .
    Hier is het winderig en een beetje frisser het wil alleen
    Ni regenen en da is hart nodig

Gr van het thuisfront
  2. Lizzy:
    8 juli 2015
    Prachtige dieren. Maar ge moet er geen jongske van meebrengen. Ik zal de gazon wel afdoen met het grasmachine.Hier wat kouder en af en toe een deugddoende bui.Nog veel rijgenot in de baltische staten en hou het veilig. Dikke kus aan de moedige motards waarvan ene mijne man is!
  3. Marcel loots:
    8 juli 2015
    goed dat ge werk gevonden hebt als het geld bijna op is ,geluk moet er altijd een beetje bij zijn zoals met den eland ,de kamping , den boot niet gemist. nu op naar estland,als het weer meezit zal het fantastis zijn pijs ik,hier is de hittegolf voorbij ,18 graden en te weinig regen. groetjes van ons en succes in estland aan herman en fons.
  4. Herman vermonden:
    10 juli 2015
    Amuseer juli en fons de hagen zijn geschoren daar moet je niet voor wegblijven groetjes
  5. Lizzy:
    10 juli 2015
    Ziezo nu weten we waarom ze nog wat langer wilden wegblijven.De haag is geknipt, de gazon is afgereden,de valiezen staan al klaar voor de volgende vakantie.En als ze geluk hebben staan er ook nog pannekoeken en wafels klaar als ze thuiskomen.Maar alle gekheid op een stokje,we zullen toch blij zijn dat jullie thuis zijn.Nog een goeie week en het is zover.Groetjes vanuit het warme Brasschaat
  6. Ilse Loots:
    13 juli 2015
    Als ik later groot ben, wil ik ook zo'n congé :-))) Geniet er nog maar van en binnenkort naar de zon, weer een ander avontuur ! xxx