Craddock, Zuid Afrika, dinsdag 24 oktober 2017

26 oktober 2017 - Cradock, Zuid-Afrika

Lost in paradise

Deze morgen verlieten we de parking van ons hotel om 8u15, om aan deze toch wel lange rit te beginnen. We hadden afgesproken om lunchpakketten mee te nemen, om zeker geen tijd te verliezen door het zoeken naar eetgelegenheden. Ik had ook voor de eerste maal mijn nieuwe camelbak aangeriemd.

Na onze tankbeurt in de voormiddag dronken we nog een koffie aldaar in het koffiehuisje. Toen we weer op pad gingen , moest ik eerst nog een gevecht leveren met mijn camelbak, en toen ik de parking afreed was er niemand nog te bespeuren. Wat nu ? Zijn ze naar links of naar rechts de weg opgedraaid ? Ik blijf wachten, ze zullen wel terugkomen ….Niets… ik rijd links naar het dorp…. niets te zien ! Ik wacht… niets !  Ik rijd rechts de vlakte in (halve woestijn) … niets ! ik kom aan een splitsing, waar twee kleurlingen een vrachtwagen met geiten aan uitladen zijn. Ik vraag of ze motorrijders gezien hebben ? Yes, they did, that way… oef. ‘s Middags aten we aan de kant van de weg, boterhammen met spek en eieren en kaas. We wegen lagen er redelijk goed bij, soms wel eens hier en daar verraderlijk stofzand of harde voren in het vastgereden droog slijk. De snelheden waren naargelang, maar ieder rijdt zijn eigen tempo. Toch noch een valpartij zonder erg en onze derde platte band.

Ik slaap met mijn kamergenoot in een oud gerestaureerd werkmans huisje uit de kolonisatie tijd van de Engelsen met een typisch Zuid Afrikaanse naam: Die tuishuise & Victoria Manor in Market Street Cradock.

Morgen 360 km met de helft asfalt. Slaapplaats in Lady Grey.

1. Greet:
    26 oktober 2017
    wat een avontuur, gelukkig is alles goed gekomen groetjes greet
  2. Ilse Loots:
    26 oktober 2017
    hahaha, waarom verwondert het mij ni da ge ni op tijd mee kon vertrekken :-))) enjoy ! xx
  3. Paul Loots:
    26 oktober 2017
    Manmanman jullie maken wa mee seg,
    Dat avontuur lijkt voor mij iets te weinig van conformiteit,ik houd het liever wat rustiger,maar ik leef zeker met jullie mee,het is wel plezant jullie reisverslag te lezen,allee op naar de 360km,waarvan 180km stofsnuiven,...veel plezier??
    Groetjes van uw broer.
    Paul.
  4. Lu:
    26 oktober 2017
    Dat jij altijd de laatste bent kennen we nog van vroeger. Eer jij klaar bent om ergens te vertrekken hadden we al gemakkelijk 20km verder kunnen zijn. Profiteer nog van je mooie reis, dit is onvergetelijk.
    Groetjes Lu
  5. Marcel loots:
    26 oktober 2017
    niet bij den troep geweest,zeker weten. schans dat ge ze nog gevonden hebt. morgen 360km , den afstand van oostende tot aarlen, succes.
  6. Arthur Ost:
    26 oktober 2017
    Al een tijdje niets meer vernomen, ik dacht hij is op zoek naar internet.
    Alleman weg en niet weten waar naar toe ? ik ken dat nog van vroeger bij het fietsen. Allee doe maar rustig verder en geniet. Blijkbaar ben ik niet alleen dit vind da ge ni de rapste bent. Ik vind hier geen emoticons !!
  7. Jos:
    26 oktober 2017
    Hey Herman zie maar dat gij nog op onze (goede) wegen in belgie kunt rijden en pas maar op voor die wilde dieren groetjes jos en relind
  8. Bart Koyen:
    26 oktober 2017
    Maak u maar goed moe,dan kun je in Spanje komen uitrusten
  9. Chris:
    27 oktober 2017
    2 mails ineens dat zijn we niet gewend hè ,maar je zal in de HEL geen ontvangst gehad hebben ,maar amai heel spannend allemaal en vooral stoffig zo te horen ,maar mooie natuur en foto’s ,aapjes lans de weg ,dat zie je hier niet veel hè ! ( misschien als ik in de spiegel kijk )🤣🤣
    Geniet er maar van en tot de volgende mail ! Grtj Chris
  10. Eugene &jeanine:
    27 oktober 2017
    Mooie reportage,we genieten ervan van de mooie beelden van dier en
    Natuur.geniet er maar van .grtjs
  11. Fons:
    27 oktober 2017
    Geniet van je prachtige reis maar houd de motoren op de wielen
    Ik weet niet of de bodem daar rijk is aan grondstoffen ? zo niet moeten ze geen bodem onderzoeken meer doen
    grts Els en Fons
  12. Anny en Wif:
    28 oktober 2017
    Wat n' storie n' wonderlike reis.
    Geniet alles mooi al die prachtige onderweg en ry niet vinniger as die voog engel kan volg..
    Genietlekkerverder in Afrika en kom heel terug hè.
    We volgen je verder op je blog 🖒🐒🐿🐂🏍🏍🏍
    Hartegroet van ons.