Coyhaique Chili, maa,dag 13 januari 2020

14 januari 2020 - Coyhaique, Chili

Motorrijden is pure fun !!!

Het hotel waar we deze nacht zullen logeren is er een van klasse. Onze gids zij gisteren dat dat “Het Hilton” is van Chili. Lichtelijk overdreven, maar toch …

De slaapgelegenheden van de afgelopen week waren echt niet slecht, en de bedden waren héél zacht, gelukkig !

Het ontbijt dat we voorgeschoteld kregen varieert, maar verder dan geroosterd brood met confituur, en soms kaas of hesp kwam het meestal niet.

De wegen zijn over het algemeen in zeer goede staat, zeker in Chili. Vele bochten en hellingen.  En bovendien met de  zon hoog aan de hemel, is dat een kolfje naar de hand van de motorrijder. Fun, fun, fun.

Er is veel offroad, en de gravelwegen liggen er goed bij. Het is wel oppassen geblazen voor de ophopingen van kiezels tussen de berijdbare sporen. Daar wil je niet in terecht komen.Deze gravelwegen worden regelmatig machinaal “geschaafd”, zodat ze berijdbaar blijven. Aan stof is er echter geen gebrek, zeker niet wanneer er snelle tegenliggers je pad kruisen.

Dat onze Honda’s (500CB) niet echt geschikt waren voor het onverharde, wisten we al van dag één. Vandaag mochten we dat nog eens extra ondervinden. We reden een bergpas waar de gravelweg er zeer slecht bij lag. De schaafmachine had waarschijnlijk een off-day; ;-) . In de haarspeldbochten waren er grote gaten en dito losse keien. De motor er gewoon door laten botsen was de enige optie, en recht blijven was de boodschap.

Na het offroad deel van de dag, ongeveer 75 km,  hielden we nog halt aan een hoge waterval, en trokken ten aanval met onze fototoestellen. Hier speelden we onze Amerikaanse reisgezel nog maar eens kwijt.

Als hij een referentie zou zijn voor de rest van de Amerikaanse bevolking, zouden we nog medelijden moeten krijgen met hun Opperhoofd Donald Trump.

We dineren in Coyhaique, een klein plaatsje dicht bij de Argentijnse grens met vele winkeltjes en eethuizen.

Morgen is het 280 km zuidwaarts, met ongeveer de helft offroad, en ze voorspellen regen voor deze nacht. Have fun !!

Hasta la proxima !

1. Ilse Loots:
    14 januari 2020
    waauw, wat een prachtig land ! Zalig om met de moto te rijden en blijkbaar ook met de mountainbike ! "Als ik later zo groot ben als gij, dan ga ik da ook doen" :-))) have fun maar da ontbreekt er precies ni aan ! Geniet er van pake !! xxx
  2. Fons:
    14 januari 2020
    Motor rijden en goed weer meer moet dat niet zijn
  3. Paul Loots:
    14 januari 2020
    Prachtig begin van het verhaal Herman,
    dat het eten wat magertjes is,niks mee in zitten, dat kan je straks weer wel aanvullen in Belgie.
    Pas maar op jullie met die losse stenen!!!
    Heel veel zon en off the road fun