Chitwan National Park Nepal, 9 oktober 2018

9 oktober 2018 - Chitwan National Park, Nepal

Hallo allen,

Na een toch min of meer helse rit van om en bij 160 km zijn we om 17u30 in Chitwan National Park aangekomen.

Chitwan National Park ligt in het subtropische gedeelte van Nepal en is één van de grootste trekpleisters van Nepal. Het park beslaat zo’n 932 km2 en blinkt uit in natuurlijke schoon met bossen, moerassen en grote graslandschappen en is de thuisbasis van vele wilde dieren. Je kan een safari doen op de rug van een olifant en grijze neushoorns spotten. Maar dat zien we morgen wel.

We hebben om 7 uur deze morgen Kathmandu verlaten, met de bedoeling de verkeerschaos voor te zijn. Dat is maar gedeeltelijk gelukt, en dat bracht ons , westerlingen, soms in rare en niet ongevaarlijke situaties. Na zo’n 10 km werd het verkeer luwer, maar de wegen daarentegen slechter en slechter. Men spreekt hier van asfaltwegen, maar voor ons is dat eerder te vergelijken met kaas met gaten. Maar dan grote gaten, en soms meer gaten dan kaas. Dat leidde onvermijdelijk voor kleine valpartijen zonder erg.

Het laatste gedeelte van de weg werd beter, maar het asfalt was overal nog erg versleten en op verschillende plaatsen waren er kleine herstellingen aan de gang. Dat wil zeggen gaten vullen met de schop en de kruiwagen.

In de dorpen en kleine steden die we doorkruisten was het verkeer dikwijls echt gevaarlijk. Autobussen en vrachtwagens die mekaar op de onmogelijkste plekken inhaalden met daartussen slingerende brommers, moto’s, karren, tuktuks,… en wijzelf. Toen een tegenliggende motor plots voor mijn wielen afdraaide, kom ik hem nog net ontwijken maar door het harde remmen schoof mijn motor onderuit en belandde ik aan de voeten van een politie agent die daar het verkeer stond te regelen (lees: trachtte het verkeer te regelen). De brave man heeft mijn motor helpen rechtzetten, en ik kon weer weg. Niks aan de hand.

Morgen zullen dit malaria gebied al verlaten en trekken we de echte bergen in.

Groetjes,

Herman

PS: ik plaats nog foto’s op de blog als het (zwakke) internet het toelaat.

1. Fons:
    9 oktober 2018
    Motor mag je heel plat leggen maar horizontaal is iets te ver
    Grtjs Els en Fons
  2. Maene Ludo:
    9 oktober 2018
    Hopelijk hebben jullie een goede verzekering afgesloten, zo te lezen is het wel een gevaarlijk avontuur. groetjes en behouden thuis komst.
    Ludo
  3. Marcel loots:
    9 oktober 2018
    de voorzichtigheid is de moeder van de porceleine winkel,he herman.groetjes en hoow je taai.
  4. Jos:
    9 oktober 2018
    Recht blijven Herman er staat altijd geen agent om u te helpen
  5. Ilse Loots:
    10 oktober 2018
    hopelijk ni op uwe knie ... wees voorzichtig tussen al die "zotte" daar eh en ENJOY ! xxx
  6. Chris:
    11 oktober 2018
    Ge ziet ,het moet niet altijd aan jezelf liggen hè Herman ,ze hebben daar waarschijnlijk een ander rijstijl ,dus voorzichtig en genieten ! Mooie foto s hoor ! Grtj Chris en Staf 🤗