Brasschaat, zaterdag 4 november 2017

5 november 2017 - Brasschaat, België

Na een nachtvlucht van 11 uur landen we op Schiphol om 10u40.  (in Zuid Afrika verzet men het uur niet). Met de trein tot Breda en dan met de bus naar Station Noorderkempen (Brecht) waar mijn privé taxi met aan het stuur mijn vrouwtje, me ophaalde. Einde van deze prachtige reis. 17 dagen waarvan 14 dagen achter elkaar op de motor, zonder rustdag. Verschillende dagen meer dan 300 km. Natuurlijk hebben we niet heel het land bezocht, daar is de tijd te kort voor geweest (of het land te groot). Van Kaapstad ging het over de Drakensbergen en de Gamkakloof (Die Hel) tot aan de grens met Lesotho om via de Baviaanskloof en Cape Agulhas naar Kaapstad terug te keren.

Ik reed, zoals de meesten van onze groep, met een BMW F800GS, een twee cilinder met 86 pk aan boord. Meer dan genoeg om door het zand te klieven of om over de rotsstenen te scheuren.

We legden een afstand af van 3.808 km in 14 dagen en verbruikte 176 liter benzine voor 2.382 Rand (ong. 360€).

Ik heb met groot plezier de reacties gelezen die jullie geplaatst hebben op mijn blog. Bedankt daarvoor, zo hield ik contact met het thuisfront.

Tot de volgende reis.

1. Fons:
    Geweldige reis tot binnenkort
  2. Els:
    5 november 2017
    We hebben er ook van genoten en je een beetje gevolgd
    Bedankt voor de mooie verhalen en de prachtige foto s

Groetjes en ziens
    Fons Els
  3. Fons:
    5 november 2017
    Proficiat geweldig avontuur tot kortelings
  4. Paul Loots:
    5 november 2017
    Prachtig om jullie reisverhaal te mogen gevolgd hebben, het was de moeite waard, om in mijn luie stoel ervan te mogen genieten, ik zou zeggen, boek vlug al de volgende reis, dan kan ik ook weer genieten, van jullie spannende verhalen!!!
    !Groeten aan iedereen!!
    Paul Loots
  5. Marcel loots:
    hallo herman en iedereen,
    prachtige verslagen en verhalen en fotos van onze wereldreiziger,julus verne zou het niet beter kunnen;tot ziens en groetjes van ons.
  6. Ilse Loots:
    6 november 2017
    ja pake, ne mens zou er emo van worden :-) Bedankt voor de leuke, verrassende en grappige verslagen ! Bij momenten kon ik het me echt levendig voorstellen :-) xxx
  7. Frans Dupon:
    6 november 2017