Woensdag 17 juni 2015. Van Bodo naar Moskenes met de Ferry MF Landegode

18 juni 2015 - Beerse, België

Dag iedereen,

We zitten momenteel op de overzetboot Van Bodo naar Moskenes (Lofoten).

De laatste drie dagen hebben we redelijk wat regen op onze frak gekregen. Onze vorige “nieuwsbrief” eindigde met “Morgen trekken we verder over land en water naar Trondheim”. Maar het was niet de bedoeling dat het merendeel van dat water uit de lucht zou vallen. We zijn langs de E6 naar Trondheim gereden en vandaar via dezelfde toeristische baan naar Mo I Rana, een klein industriestadje op zo’n 500 km ten noorden van Trondheim. De hoteluitbater aldaar voorspelde ons mooi weer vanaf vandaag. (het had daar 14 dagen aan een stuk geregend).

We zouden de prachtige toeristische weg N° 17 tot Bodo nemen een goeie 330 km. Onze regenpakken werden opgeborgen, en inderdaad  het was bijna heel de dag zon, een blauwe hemel met stapelwolken, en ongelooflijk mooie landschappen, met fjorden , besneeuwde bergen en gletsjers.(foto’s)

We waren maar net op tijd in Bodo voor de ferry. Onderweg was er oponthoud wegens werken aan de tunnels.  In de  tunnels , we hadden er enkele van meer dan 8 km, waar er gewerkt wordt, wordt het verkeer in één richting onder begeleiding van een voertuig aan 30 km/uur door de tunnel geloodst, terwijl het verkeer uit de tegengestelde  richting braafjes wacht. Ook voor de overzetboten onderweg moet je wat geluk hebben, ze varen wel zeer regelmatig, maar soms moet men wel een klein halfuurtje wachten.

Gisteren  hebben een hut gereserveerd voor deze nacht op een camping in Moskenes. De uitbater is verwittigd dat we er pas na 22 uur zullen aankomen. Hopelijk is hij nog daar.

Slaapwel,

Fons, Els , Herman en Lisette

1. Ilse Loots:
    18 juni 2015
    Geweldig ! Ge zou beter zelf een zwaailicht op uw motor zetten, dan kunde overal direct door ! Veel plezier ginder nog en tot binnenkort ! xx
  2. Armand ceulemans:
    18 juni 2015
    Prachtige streek, nu nog wat zon of ieder geval minder water. Misschien voor volgend jaar een iets meer zuiderlijk te plannen, zo voorkom je al wat minder water. :-). Geniet ondanks het water van jullie tocht. Wij vertrekken zondag naar Porto (Portugal) om daar het land te verkennen per auto. Hopelijk is het daar wat droger. Groetjes en voorzichtig hé. Bernadette en Armand
  3. Bart en Frieda:
    18 juni 2015
    Allemaal heel mooi en plezant om te volgen.
    De prijs voor de mooiste foto tot nu toe gaat voor mij toch naar die van Lisette en Herman met hun helmen (Viking) op!
    Jullie zouden in die tijd ook een mooie koppel geweest zijn.
    Wees voorzichtig, geniet nog van reis en tot horen.
    Bart en Frieda
  4. Ronny RAEYMAEKERS:
    18 juni 2015
    mooie landschappen maar veel witte verf gebruikt want het ziet er op veel plaatsen spierwit uit. Geniet van jullie uitstap en iedereen de groetjes en een veilige trip. Jose en Ronny.
  5. Arthur Ost:
    18 juni 2015
    Op zoo een lange tocht moet je al veel geluk hebben om aan regen te ontsnappen, maar na regen komt altijd weer zonneschijn. Tenminste dat hangt bij ons aan de muur. Intussen zitten wij dus weer in het zuiden voor een paar weken.
    Juliette,Arthur.
  6. Chris:
    18 juni 2015
    Alle'zo te horen pakken jullie meer dan een keer per dag nen douch ne koude dan nog wel ,goed voor de huid heb ik al eens gelezen ,maar alle gekheid op een stokje ,wens voor jullie dat het nu wat droog blijft dat is toch altijd plezanter .. Mooi land trouwens ,geniet er nog van ..grtj aan allen , Staf en Chris
  7. Marc janssens:
    18 juni 2015
    he' mannen zonder buien kan niet in noorwegen geniet er maar van want aan de foto s' te zien is toch wel de moeite denk ik gr.marc ghislaine