Rauma Noorwegen zondag 14 juni 2015

14 juni 2015 - Beerse, België

Hey iedereen,

Vandaag hebben we er weer een lap(*)  opgegeven. We verbleven nu in de buurt van Alesund, in een kleine nederzetting in de bergen. Op een camping hebben we twee kleine chalet(tjes) gehuurd voor deze nacht.

Momenteel regent het een beetje, maar afgezien van een fikse regenbui deze voormiddag, is het de hele dag droog gebleven. Het was wel redelijk koud, vooral in de bergen waar de sneeuw nog dik ligt, hebben we temperaturen gehad van om en bij de twee graden. In het dal was het dan zo’n dikke tien graden warmer. Met de juiste kledij is dat echt prettig rijden.

Of Noorwegen mooi is hebben we de afgelopen dagen zeker bevestigd gekregen. We zagen prachtig mooie fjorden met hoge en vooral steile rotswanden waar het smeltwater langs gigantische watervallen naar beneden dondert  De Geirlanderfjord hebben we een flink stuk met de ferryboot afgevaren. Er lag ook een cruiseschip aangemeerd, en hebben er verschillende Belgen ontmoet.

De asfaltwegen slingeren door prachtig mooie groene valleien omringd door ongelooflijk mooie berg- en rotsformaties steeds met besneeuwde bergtoppen. En aan tunnels is er hier zeker geen gebrek. Soms rijden van de ene tunnel in de andere. De langste tot hiertoe was 7 km. Het merendeel is goed verlicht, maar af en toe rijd je wel eens een donker gat binnen. Het verkeer valt hier echt mee, nooit druk en soms zie je in uren geen enkel auto.

Morgen trekken we verder over land en water naar Trondheim.

Aan iedereen de groeten van Els , Fons Lisette en Herman

1. Ilse Loots:
    15 juni 2015
    brrr, koud precies ! Ge had beter een paar skies mee gepakt :-) En euh, wat betekent de * bij lap? :-))) Geniet er nog van, voorzichtig en de groetjes aan iedereen daar ! xx
  2. Marcel loots:
    15 juni 2015
    ge hebt toch wel geluk ,bij jullie regent het en hier wil het niet ,t'is erg he, ik heb zelfs de regen installatie moeten uithalen . moed houden t'wordt zeker beter . groetjes van uit het zanderige gierle in de kempen .
  3. Marcel loots:
    16 juni 2015
    t'is te hopen dat het weer blijft meevallen ,mooie vergezichten en dichtbijgezichten en goede vooruitzichten, dat kan niet meer stuk . goede reis en prettige dagen verder . groetjes van ons.
  4. May en staf:
    17 juni 2015
    laat de verhalen en foto's maar komen wij kijken ernaar uit het ziet er prachtig uit en ook da kort kopje van jouw Els!!! goe gedaan!
    grtjs staf en may. veel reisgenot alle vier.
  5. Marcel loots:
    18 juni 2015
    laat maar komen jullie verslag ik zit er klaar voor het laatste was van 17 juni . hier is het niet warm 17 graden op de 17de. daar is het vast toch nog kouder. groetjes en lekkere reis verder.